Alla inlägg den 20 juni 2009

Av Stefan Manning - 20 juni 2009 23:22

Hejsan! Här är nattugglan. Just nu har jag parkerat mig framför datorn. Känner vare sig för att se på TV eller att pimpa huset. Båda sakerna är lika tråkiga. Jag vill träna. Bara så Ni vet (om Ni inte visste det).

Man kanske skulle ladda in ett spel, det var banne mig länge sedan....

Av Stefan Manning - 20 juni 2009 16:46

Nu har Europalöparna avverkat den nästa sista etappen. Imorgon springer de den sista "transportsträcka till målet som är "ynka" 45,7 km. Tysken Rainer Koch är ju loppets suverän. Han vinner dagsetapp efter dagsetapp och ingen kan hota honom. Han skulle kunna gå morgondagensetapp och ändå vinna med totalt 20 timmar. Med dagens 4442 km ligger han på ett totalsnitt på 5:03 per kilometer! Tänka Er själva att springa 10 km på 50 min. Detta har han gjort i 63 dagar och mycket längre distanser. Helt otroligt! Andreas och Mattias har också"rivit av" etappen. De gick i mål tillsammans med 4 andra.

Desto mer spännande kommer det att bli mellan tvåan -Takasumi Seeno från Japan och trean - René Strosny från Tyskland. Det skiljer bara 6 min och 12 sekunder mellan dessa två! Detta efter 63 dagar! Skall man få se en spurtstrid imorgon?

Av Stefan Manning - 20 juni 2009 09:11

När jag vaknade upp idag var jag tvungen att kolla in resultaten från EM i 100km löpning. Och minsann! Minsann! Svensken Jonas Buud kom två. Bara 16 sekunder efter den vinnande japanen! Men eftersom det är ett EM, så betyder det att Jonas är Europamästare. Och inte nog med det, han slog även Rune Larssons gamla svenska rekord med ca 1 och en halv minut. Han sprang in på 6:41:51 - en nätt liten snittfart av 4:01 per kilometer!! På 10 mil!! Huga! Det är medvind för svensk ultralöpning nu.

Kanske kan Svenska friidrottsfördundet tilldela ultrakommittén mer än 0,7 promille av sin budget. Fast et är väl en utopi.

Imorgon går våra Europalöpare i mål uppe i Nordkap. Just nu är de ute på den näst sista etappen, som är på 81,5 km. Det har hänt mycket sedan Andreas och Mattias startade i södra Italien, den 19 april. Ett VM-guld och ett EM-guld, det verkar vara ett gott omen. De får kanske springa så här varje år, så att det skördas svenska framgångar på den internationella ultra-arenan.

Heja Sverige!

Av Stefan Manning - 20 juni 2009 00:34

Det var änna lite svårt att somna idag. Det känns som om jag har myror i kroppen. Det är så mycket jag vill göra. Skall jag falla för frestelsen att ge mig ut och träna lite (bara lite) imorgon? Eller skall jag hålla på disciplinen och vänta några dagar till?

Nu har jag i alla fall suttit och läst på argalappen.se. Alltid lika roligt att titta in där.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards