Alla inlägg den 21 juni 2009

Av Stefan Manning - 21 juni 2009 16:25

Idag gick Eruopalöparna i mål. Hjältarnas hjältar. I 64 dagar har de varit ute och sprungit i ur och skur. I snitt 7 mil om dagen. Detta mina vänner. Det är idrottsprestation. Tyvärr får ju inte sådana här bragder plats, när det gäller Dagbladets bragdmedalj eller Jerringpris. Men det är ju så. Samma sak gällde ju Kari Martens förra året då han genomförde en 10 dubbel ironman. Dessa individer bevisar verkligen vad människan är kapabel till. Och dom gör det i det tysta.

STOOORTG GRATTIS till Andreas Falk och Mattias Bramstång som genomfört denna tävling. Att kalla detta en bragd är ett i sammanhanget milt uttryck. Detta är helt enastående. Grattis även till Rainer Koch som i överlägsen stil tog hem segern. Totalt har han över 448,7 mil i snitt hållt en fart av 5:03 per kilometer. Tänk Er själva. Spring milen på 50 minuter. Han har gjort detta i 64 dagar och i 448,7 mil. Detta är svårt att ta in. 

Jag har haft den stora förmånen att få se dessa löpare in action och även prata med dom. Lik förbenat är det svårt att ta in detta. Jag finner helt enkelt inga ord.

Striden mellan tvån och trean var tät in i det sista. I deras totala sluttid skiljde det efter 64 dagar endast 6 minuter mellan dom.

Reeeespect för alla löpare!

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards