Alla inlägg den 8 juli 2009

Av Stefan Manning - 8 juli 2009 23:51

Nu har vi fått något nytt att slå benen i när vi går runt i lägenheten. Jag var på IKEA igår och köpte en ny hallbyrå. Något jag längtat länge efter. Jag vill gärna ha en liten plätt i hallen där man kan sätta sig ner och ta på sig eller ta av sig skor och bara i allmänhet dona lite. Så nu står byrån Malm i hallen och skall serva oss med detta önskemål. Nu skall vi bara vänja oss vid att den finns där och inte springa in i den. Fast det får vi nog göra den hårda vägen.

Av Stefan Manning - 8 juli 2009 23:10

Jag visste det hela tiden. en sådan känsla sviker mig inte. Här skall tränas...


http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5488607.ab



Av Stefan Manning - 8 juli 2009 23:03

Idag gick jag och Carina ut på en ny powerwalk. Denna gång gick vi upp till sjön Aspen och Humlebadet. Det var 5,4 km en väg. Det är en milt uttryckt grymt vacker bana. Speciellt den delen då man kommer till Jonsered och dess gamla fabriker. Säveån som skär igenom samhället med alla forsar är ju bara så vackert. Det är rent och fint vatten. Ett el Dorado för lax och ål. Utmed ån finns många strandbankar där man kan se barnfamiljerna bada. Den är inte särskilt djup heller. Går väl till ungefär midjehöjd på en vuxen.

Uppe vid fabriksområdet med slussarna så vi ett gäng killar som hoppade från järnvägsbron ner i vattnet. Det fanns även en fördämning med en konstgjord tunnel som ledde vattnet genom berget. Vid klippeorna ovanför kastade sig grabbarna ner i vattnet. Det såg så läckert ut. 

Jag skall dit till hösten och se om man kan se beskåda en lax som skall ta sig uppför laxtrappan.

En sak är säker. Många löppass kommer att förläggas där. Nästa projekt blir att utforska Bokedalens naturreservat.

Av Stefan Manning - 8 juli 2009 06:38

Jag gick till tidpunkten i Partille igår för att ladda mitt kort med 300 kr. Och då tar dom inga kort som betalning! Bara kontanter!! Hallå! Vi befinner oss i år 2009 och man kan inte hantera kort när man skall fylla sitt Västtrafikkort. Här kan man snacka om taskig systemutveckling! IQ badboll! Dom näringsidkare idag som envisas med att inte ta emot kort som betalning är inte mycket värda och dom bojkottar jag. Jag skall väl inte behöva springa med massa kontanter på mig bara för att behaga lata näringsidkare.

Av Stefan Manning - 8 juli 2009 06:27

Här sitter man i svinottan och knegar. Har redan hunnit installera en ny fix i systemet. Men klockan 3 idag så drar jag hem, då är mina 8 timmar med råge gjorda. Jag tar igen det till helgen, då jag skall sova ut på min luftmadrass. Nu skall jag hämta kaffe, mitt ena livselixir. Det andra är öl, fast det visste Ni väl redan?

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards