Alla inlägg den 16 juli 2009

Av Stefan Manning - 16 juli 2009 17:50

Det låg en avi i brevlådan idag när jag kom hem. Det var paketet från ComHem. En digitalbox och modem för bredband. Det var ju kul. Snabbt på med dojorna igen och stolpade ner till konfekthuset på Kyrktorget i Partille för att genast lösa ut denna begivenhet. När jag skulle betala visade det sig att dom inte tog kort. Jag fick ett bryt. Jag vill inte förstå dessa underutvecklade butiker som envist nekar att ta kort. Så skyller fanskapet till butiksinnehavare att bankerna tar sådana avgifter. Djävla bullshit! Det är bara att baka in det i priserna, det gör andra butiker. Jag skall fan inte behöva vela med kontanter i dagens samhälle. Nu hade jag i och för sig pengar att ta ut från en bankomat. Men jag skall som kund inte behöva göra mig detta besvär och jag fattar inte varför denna korkade butiksinnehavare vill hantera kontanter när det inte behövs. Urdåligt! Skitkasst! Säger jag. Skulle han bli rånad så skall jag gå ner och gapskratta åt honom.

Av Stefan Manning - 16 juli 2009 12:17

Frågan är hur vädret skall te sig ut idag. Regn eller icke regn, Springa eller inte springa? Nu känner jag mig lite fjollig. Fast jag skulle vilja ut och kuta lite.

Av Stefan Manning - 16 juli 2009 07:28

Snacka om att planera. Jag vet redan vad jag skall göra den 14 juli 2012. Då skall jag springa jubileumsmarathon i Stockholm. Då skall jag springa samma bana som sprangs under OS-maran i Stockholm 1912. Lite av historiens vingslag alltså. Det här ser jag fram emot. Det är redan 2000 förhandsanmälda till detta event.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards