Alla inlägg den 17 juli 2009

Av Stefan Manning - 17 juli 2009 22:38

Läste på Ultradistans.se forum idag att det skulle anordnas en tävling med ultraintervaller i Halmstadstrakten våren 2010. 8 x 10 km med start var tredje timma. Jipiii! Det låter grymt kul. Nu är det dags att ta på sig blåstället och börja träna. Detta skall bli ett av mina stora mål 2010. Det andra stora målet håller jag på lite ännu.

Av Stefan Manning - 17 juli 2009 20:59

Jag och Carina bestämde oss för att gå ner ikväll till restarant Stazionen i Partille för att äta en bit mat på vår lilla årsdag. När vi kom dit, visade det sig att schappet hade stängt ner den 23 februari och där stod vi. Det slutade med att vi hamnade på en pizzeria på andra sidan gatan. Länge leve romantiken!

Av Stefan Manning - 17 juli 2009 20:54

Jag tyckte verkligen synd om den snubben som skulle käka en fin köttbit på Waldorf-Astoria i New York. Han stoppade in en bit och tuggade och tuggade. Till slut spottade han ut den och såg att det var en använd tampong!!! Bläääähhh! Va äckligt. Varför gör man sådant?

Det kanske var nån i personalen som inte var nöjd med sitt OB-tillägg?

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article5523524.ab


Av Stefan Manning - 17 juli 2009 10:02

Jag har med en road min läst om Lerumsbon som hade skickat in en handling till vägverket och stoppat ner 200 kr med ett meddelande här har Ni till fika. Detta anmäldes sedan som mutbrott. Naturligtvis fann tingsrätten i Alingsås denne man oskyldig. Och då har vi en kvinnlig åklagare, med många års erfarenhet (eftersom hon är åklagare) och många års högskolenutbildning bakom sig, som lik förbannat skall överklaga detta beslut. Denna totalt intelligensbefriade varelse tänker ta ytterligare tusentals kronor från samhällets resurser för att av bara rena prestigeskäl driva detta ärende vidare till hovrätten. Hallå! Det gäller 200 spänn. Sverige har finanskris och behöver hålla i pemgarna. Hur viktigt är det att detta åklagarpucko måste få rätt? Varför är prestigen så viktig?Hur kan en männsika bli så himla dum? Sådant här gör att mitt förtroende på svensk rättvisa rasar och det har sannerligen inte varit högt innan. Men när jag läser sådant här skäms man för att vara svensk. Detta är ingen principiellt viktig fråga. Detta gäller bara att man skall ha rätt till varje pris. En schimpans hade ju inte ens drivit detta ärende till domstol. Så tack snälla domstolsverket att ni slösar med samhällets resurser. Ägna er istället åt våldtäktsmän som går fria, spärra in idoter på livstid som skjuter in på restauranger bara för att dom inte får komma in. Helt enkelt, få bort slöddret från gatorna, men spring inte och bråka om 200 spänn av rena prestigeskäl.Man kan undra om den åklagaren gick ut som kursetta eller med nöd och näppe klarade examen?http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=765&a=501306

Av Stefan Manning - 17 juli 2009 07:19

Vaknade i morse och kände mig totalt däckad ändå, fast inte trött. Jag måste ha sovit riktigt rejält i natt. Vaknade inte en enda gång, vilket hör till ovanligheterna. Men det fixade sig snabbt. Igår kväll innan läggdags iordningsställde jag en PB (Press Button). Dvs laddade kaffebryggaren så att det bara är att trycka på knappen på morgonkulan. Nästa steg blir nog att skaffa en liten timer, men det är en annan sak. En kopp kaffe på morgonen är absolut nödvändig oavsett man är halvaken, jättepigg eller vad det nu kan vara. En kaffe hjälper mot allt på morgonen (nästan).

Av Stefan Manning - 17 juli 2009 07:14

Igår åkte jag och Carina till hålan Gråbo för att plocka ur en del lådor och garderober, samt se till att blommorna är vattnade. Det känns väldigt konstigt att åka dit. Det känns inte som det är ens egen bostad på något sätt. En väldigt annorlunda känsla.

Huvudsyftet är att förbereda till lördag, då vi skall köra ut garderober och lite annat.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards