Alla inlägg den 24 juli 2009

Av Stefan Manning - 24 juli 2009 16:23

Jiiihaaa! Äntligen semester. Exakt på pricken kl 16 skickade jag ett överlämningsmail till mina arbetskamrater, stängde telefon och loggade ut på dator och packade ner denna i rygga. Där kommer den att förbli till 31 augusti. Allt jobbprat är tabubelagt från och med nu.

Nu skall jag njuta, träna och koppla av (det är ju samma sak?)...

Av Stefan Manning - 24 juli 2009 08:54

Den 15 augusti går tävlingen Prinsens minne i Halmstad. Den skulle jag väldigt gärna vilja springa. Men tyvärr är jag inte i form för denna tävling. Så jag får nog drömma vidare, kanske till nästa år.

Nu måste jag träna upp mig så jag kan avverka Midnattsloppet med den äran. Det skall bli kul.

Av Stefan Manning - 24 juli 2009 07:04

TGIF och allt det där. Men nu ÄR det fredag och inte vilken fredag som helst. Det är min sista arbetsdag innan min semestern. Hittills har den startat lugnt (peppar, peppar). Men det skall bli skönt med semester. Jag har hela fem veckor på raken och är i praktiken ledig hela augusti. Min första arbetsdag blir den 31 augusti.

Men i mitt sinne har jag faktiskt redan släckt ljuset och gått hem. Fast jag skall ändå sega mig igenom denna dag, precis som jag segat mig igenom veckan.

Förväntningar på semstern? Egentligen inga, förutom att komma till ett avslut med försäljningen av bostadsrätten i Gråbo och en gång för alla klippa banden med den hålan. Men annars skall semestern präglas av avkoppling och relax. Vädret egentligen ointressant. Jag skall träna ändå. Men det skall inte vara några "måste". Allt vad jobb heter kommer att vara bannlyst. Inte titta på jobbmail, jobbtelefonen avstängd och inte prata jobb. Dessa regler kommer jag att vara extra stenhård med.

Troligtvis kommer jag, precis som förra året, då jag hade 5 veckor, tycka att det skall bli roligt att börja jobba igen. Istället för att ha ångest över att börja jobba. Det tycker jag är bra.

OK! Nu kör vi! Almost there...

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards