Alla inlägg under juli 2009

Av Stefan Manning - 30 juli 2009 14:18

Jepps! Där satt den. Nu har jag varit ute i ösregnet och fyllt upp lucka till 100 km denna månad. Jag avverkade denna runda tillsammans med Carina och körde bakåtintervaller. Riktigt hårda sådana. Tjocka jag var nere i 4:45 tempo. Idag tog jag verklige i och gav allt på dessa ruscher. Jag hade bara gett mig fan på att jag skulle ta distansen och det gjorde jag. Dasgens runda mätte 8,21 och totalt har jag denna månad fått ihop 100,25 km. Jag har sedan den 25:e sprungit totalt 63,25 km. Det var länge sedan jag hade en sådan veckodos.

Nu sitter jag här och är grymt nöjd med mig själv. Jag känner att min gamla uthållighet börjar återvända, men snabbheten finns där inte än. Men å andra sidan fanns den där inte förut heller. Men nöjd och glad är jag ändå. Det är huvudsaken. Ett par dagars vila väntar nu.

Av Stefan Manning - 29 juli 2009 23:19

Jag och Carina fick ett ryck idag och fick för oss att åka till hålan Gråbo och hämta två byråer. Sagt och gjort. Vi underkastade oss en halvtimmas snabb mental träning och drog iväg. Väl tillbaka i Partille hade vi med oss. En trasig kylväska, ett öppnat paket vetemjöl och två paket Marsan vaniljsåspulver och en utomhustermometer. Det verkade som om den mentala träningen sket sig totalt, för några byråer fick vi inte med oss. Vad är det som pågår?

Av Stefan Manning - 29 juli 2009 23:16

Signaturen cs skall anmäla mig. Men va fan... jag stavade bara fel. Jag kan inte inte hjälpa att den här sajten inte har stavningskontroll. Jag lovar att aldrig mer skriva spräkproffessor eller vad det nu var. Snälla cs - ge mig nåd.....

Av Stefan Manning - 29 juli 2009 15:40

Nu har det ett par dagar inte gått att komma in på min hemsida. det tycks att servern verkar vara nere och maskinisten är på semester. Hav tålamod gott folk.

Av Stefan Manning - 29 juli 2009 15:35

Det finns gott om UFO:n i detta land. Nu har en språkproffesor anmält regeringens e-postadresser till J-O.

Jepps! Det stämmer. Vi har finanskris, allmänt ekonomiskt elände, hög arbetslöshet i detta land. Och i detta skede så läpps alla pajasar i Sverige ut på grönbete.

Av Stefan Manning - 29 juli 2009 11:41

Idag vaknade jag åter av detta morgonljus. Måste nog fixa mig sådana där svata ögonlappar att ha på sig när man sover. Som vanligt höll jag på att säga, blev det två koppar kaffe och ut på löptur. Dagens pass blev en djävla seg historia, men jag hade gett mig fan på att genomföra det jag hade förutsatt mig - 100 km under juli månad. Min plan var att beta av 11 km. Jag tog turen upp till Humlebadet via Jonsered. Stannade där och stretchade lite. Sedan tillbaka över Jonsereds herrgård med en grym uppförsbacke och hem via Kåhög. Nästan samma runda som igår. Väl hemma tog jag mig en liten extra kringelikrok runt höghuset och till slut hade jag avverkat 13,56 km. Jäkligt trött, men jäkligt nöjd. Nu har jag en total på 92,04 km. Så imorgon skall jag bränna av ynka 7,96 km och det vore ju fan om jag inte klarade. Sedan blir det lite vila.

Av Stefan Manning - 28 juli 2009 23:30

Dagen avslutades med LEK i Lindomeskogarna. Ava hade fått på sig ett sådant där par med tå-skor. Ja, just det! Tå-skor. Hon tycker dom ät gôrsköna att springa i. Fast jag är nog inte lika övertygad som hon är. Hur som helst så kände jag av min 13 km löpning från i förmiddags och stånkandes fick jag försöka hänga på henne när hon lekte gassell i Lindomeskogarna med sina gummitossingar, Det blev några stånkepauser och gånginslag. När jag springer inne i skogen (vackert i sig) längtar jag alltid infernaliskt efter att få beträda asfalt igen.

Planen var att beta av minst 5 k. Nu blev det 6,32 och totalt är jag uppe i 78,48. 21,52 km kvar. Det borde ju gå om jag delar upp det på två pass.

Av Stefan Manning - 28 juli 2009 17:36

Fick ett meddelande idag om att en kollega i England har blivit uppsagd tillsammans med två andra. Lågkonjunkturens lieblad sveper över hela Europa fortfarande och fick sig ett litet mellanmål i England. Tyvärr kommer den uppsägningen att ställa till det för min grupp här hemma i Svedala...

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards