Alla inlägg den 1 augusti 2009

Av Stefan Manning - 1 augusti 2009 19:53

Wow, vilken superdag. Kalmar triathlon körs idag och pågår fortfarande i skrivande stund. Clas Björling vann och satte banrekord med 8.26 det var den tredje bästa tiden all time high. Och då steppade Clas igenom löpmomentet - en marathon - på 2:47!! efter att ha simmat 3860m och cyklat 18,2 mil! Ted Ås kom tvåa och verkade tydligen ha tappat på sista löpvarvet.

På damsidan blev det ännu grymmare. Eva Nyström krossade sitt gamla svenska rekord på 9.21 Nu korsade hon mållinjen på 9.09 En timma före damtvåan! Det är riktigt grymt!

Hoppas jag kan få vara med nästa år. Det skulle vara så roligt att få bli trött på riktigt igen.

Av Stefan Manning - 1 augusti 2009 19:29

Nu var måttet rågat med den där djävla snyltparkeraren. Jag gick ner och kollade in bilen och det såg inte rätt ut. Det verkade som om den hade blivit utsatt för stöld eller liknande. Jag ringde polisen, men de kunde inte göra något. Bara ge mig namn och telefonnummer till bilens ägare. Utifrån det, snokade jag upp hans mobilnummer på hitta och ringde upp honom. När han svarade,presenterade jag mig och kontrollerade om han ägde bilen. Jomen, det gjorde han. Jag bad honom då (faktiskt mycket artigt) att han skulle flytta den snarast eftersom den stod på min p-plats. Han  fattade ingenting och efter lite velande frågande han var den var och jag svarade att den var på min parkering i Partille.

Jag förstod nu att det inte stämde. det visade sig att han varit på resa och precis kommit hem och stod nu på centralstationen i Göteborg och var på väg till Aspens station i Lerum, där han hade ställt bilen, för att åka sista biten hem. Men jag gav honom en kort vägbeskrivning och han hoppade av i artille och mötte upp oss vid p-platsen. I sitt sällskap hade han sin höggravida fru eller sambo. De hade varit på sin första barnfria weekend tillsammans i Köpenhamn och var på väg hem. Istället fick han ringa polis och försäkringsbolag från p-platsen. Efter en kort stund dök en polisbil upp, som gjorde en liten utredning på platsen. När utredning var gjord kunde vi rulla över bilen till en besöksparkering och jag kunde åter få tillträde till min domän.

Både jag och Carina tyckte synd om stackarna, så det hela slutade med att vi körde dom hem till Lerum. Så det tog ju en oväntad vändning. Från att "Vad i helvete! Vad är det för idiot som ställt sig på min parkering!!" till att vi såg till att dom kom hem. Så tuttenuttigt. men så kan det gå. det är nog inte alla felparkerare som får en sådan behandling. Men det var ju inte deras fel heller.

När vi kommit tillbaka från Lerum, drog vi direkt ner till Willys och köpte öl. det är ju ändå lördag??

Av Stefan Manning - 1 augusti 2009 19:22

Jag kollade in vad det var för en flane som ställt sig på min p-plats. Jag tönkte först att det är någon som snabbparkerat där och säkert var borta när vi käkat färdigt. Men efter att ha lastat in allt i lägenheten, så drog vi ner allihopa till den lokala pizzerian, som även serverade annat än bara pizza. Vi åt och drack och hade det mysigt. När vi kom tillbaka igen så stod bildjäveln fortfarande kvar på p-platsen. Grrrrrrrrrrrr........

Av Stefan Manning - 1 augusti 2009 19:05

Vi har varit i hålan Gråbo och med benäget bistånd av våra kära vänner Eva, Nisse och Saga. Tack snälla Ni idag var Ni skillnaden som gjorde skillnaden. Eva och Nisse har lånat ut två sängar som vi satt in i våra två tömda rum som ersättning. Nu har vi fått ner vår säng från sovrummet och våra möbler i arbetsrummet. Äntligen skall vi få sova i våra egna sängar. Nu har vi lite att göra med att ställa iordning allt. Det kommer bli lite pyssel med att få ordning på arbetsrummet, framförallt.

När vi kom tillbaka från hålan Gråbo upptäckte vi att någon hade ställt sig på min p-plats. Grrrrrrrr.........

Av Stefan Manning - 1 augusti 2009 09:46

Hurra! En liten dag jag har väntat på. Nu på morgonen har jag och Carina följt vänner och bekanta på Kalmar Triathlon. De har fått igång en helt fantastisk liverapportering. Föredömligt gjord. Nu skall vi strax iväg och hämta ner arbetsrum och sovrum (innehållet alltså) och då kommer det att kännas något bättre. Nu har vi sussat en månad på luftmadress och det skall dröja ett bra tag tills nästa tillfälle.

Desssutom har vi fått vårt bredband från Comhem idag. Funkar klockrent. Det lokala nätverket är uppe och kör. Och plötsligt är det en djävla sprutt på internettet. Så nu skall våra donglar från Tre få vila sig efter en månads tuff tjänst. Dom har gjort sitt jobb bra.

Sammantaget ser det ut att bli en bra dag.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards