Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Stefan Manning - 5 augusti 2009 23:20

Läste i Aftonbladet nu om en man som ramlat ner från en balkong och skadat sig allvarligt. Han skulle stå på händer på räcket. Tja. Är man så djävla dum, får man skylla sig själv. Tycker inte det minsta synd om honom.

Av Stefan Manning - 5 augusti 2009 21:22

Ikväll blev det åter spring i backe. Jag och Carina var ute på en kvällstur och jag drog iväg i uppförsbackarna. Det var rejäla och långa backar på väg till Björndamssterassen. Den lilla omväg dit har jag döpt till stygga backen, för den är ett snäpp vassare än den vanliga vägen dit.

Pustandes och stånkandes lyckades jag i alla fall att kuta upp och ner. Återigen ett pass jag är nöjd med.

Av Stefan Manning - 5 augusti 2009 13:32

Nu är jag tillbnaka efter en nästan två timmar lång powerwalk. Jag har gått runt i Brodalens industriområde och borta vid Lekstorp. Egentligen skulle jag gett mig ut och handlat lite men så blev det på detta vis istället. Man måste ju lära känna sin omgivning dit man flyttat.

Väl hemma blev det en lättare lunch och lite återhämtning på terassen.

Av Stefan Manning - 5 augusti 2009 09:59

Igår var det min och Carinas tur att ta hand om träningen med LEK. Eftersom det var en massa vovvar med fick vi göra det lite annorlunda. Denna gång strålade vi samman vid en p-plats knappt 3 km hemifrån och fortsatte därifrån upp till Aspen.

Jag sprang hemifrån och upp till p-platsen för att möta upp. Då passade jag på att köra lite snabbt och jag tryckte på från början. Första kilometern gick på 5:23, den andralite mer böljande gick på 5:56. Sedan drog jag på till 2,5 km märket och passerade 2,5 på 14:27. Det blir ett snittempo på 5:47. Det var länge sedan jag sprang i det tempot och det kändes djävligt skönt att kunna springa i detta tempo igen. Nu gäller det bara att träna upp, så att jag kan hålla detta tempo under 10 km till att börja med.

Förr har jag varit ganska avog mot intervaller och sligt. Men jag börjar nu sakta ompröva min vädering om detta eftersom jag har märkt resultat av detta. Dels genom gamla hederliga intervaller och dels genom de bakåtintervaller jag gjort när jag har varit ute och sprungit med Carina. Jag börjar ana att det går åt rätt håll nu. Måtte jag bara slippa sjukdomar och skador....

Av Stefan Manning - 5 augusti 2009 09:21

Strålande dag. Tänkte ta mig en långpromenad i avsikt att utforska  Partille. Till kvällen är en löpning inplanerad. Idag skall utöver det, fortsätta att packa upp och slappa. Verkar väl vara en hyfsat bra disposition av dagen.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards