Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Stefan Manning - 6 augusti 2009 21:44

Det är är lite lätt förvirrande att ringa Telia. Jag skulle göra en felanmälan på min telefon och ringer 90200. Då uppenbarar sig rösten där man skall säga sitt ärende. Den trycker jag omedelbart bort genom att trycka en etta och kommer då till det vanliga menysystemet. Jag blir alltid så irriterad på denna röststyrning.

Efter ett ental knappval så får jag ange mitt telefonnummer och ett mobilnummer dit jag kan nås. Jag blir uppmanad att återkomma om 5 minuter för de skall scanna min linje. OK. Jag väntar 5 minuter och ringer tillbaka. Mycket riktigt efter att ha knappat mig igenom alla val så finns det mycket riktigt en felanmälan på mitt telefonnummer och felet kommer att åtgärdas den 11 augusti kl 0900. Sedan får jag tre val. Om jag vill ändra min felanmälan, ta bort min felanmälan eller bekräfta min felanmälan. Men hallå!!?? Vad är felet? Vem kan jag få prata med? Jag har ju inte fått beskriva mitt fel.

Jag ringer om igen och denna gång när jag kommer till de tre sistnämnda valen, sitter jag trotsigt tyst. Det lilla systemet upprepar alternativen, men jag sitter tålmodigt tyst. Nu börja chicken racet. Jag mot systemet. Men efter en tids tystnad hör jag en röst som säger att jag nu pacerats i en kö och det är två före mig. Jag 1 - systemet 0.

När jag äntligen fått tala med en person visar det sig att dom skickar ut en tekniker den 11 augusti och skulle felet inte ligga i deras nät, så får jag betala för att den göken dyker upp. Varför får jag inte reda på det med en gång?  Varför kan jag inte få prata med en person med en gång och jag får beskriva mitt fel och då hade kunnat få denna upplysning. Dåligt Felia....

Av Stefan Manning - 6 augusti 2009 20:44

Jösses! Jag har bara legat hela dagen och slappat. Har inte orkat med något efter dagens språngmarsch. Det enda jag har orkat är att lyssna på min ljudbok. Så visst är vilan välbehövlig. man kanske skulle unna sig en liten kvällsöl?

Av Stefan Manning - 6 augusti 2009 14:54

Idag gav jag mig ut på en långpanna. Egentligen inte så där bautalång. Den var 17,45 km. Men det var en grymt jobbig bana. Jag sprang från Partille mot Bergsjön och uppför dom djävla backarna. Redan där kändes det tungt. Det skall tilläggas att jag utrustade mig med vattenrygga, ökenkepa och hela kit:et. Det var varm ute. 25 grader i skuggan och jag hade vidtagit åtgärder för detta. Hur som helst blev det tungt redan från början. Det var gårdagens ruscher uppför Björndammsbacken när jag var ute med Carina som satte sina spår. Dom hade tagit mer än vad jag trodde.

Väl uppe vid Bergsjön, gick det nedför till väg190 - Gråbovägen. Men då fick jag nästa uppför - Gunnilsebacken och den var inte ett dugg lättare än backen upp till Bergsjön. Redan i Bergsjöbacken tvingades jag att lägga in gångpauser, så även här. Det var för segt helt enkelt. Och för varmt. Väl uppe på Gunnilse, stoppade jag klockan och stack in på ICA-affären som ligger utmed vägen och köpte mig en kall Cola. Jag behövde något extra och jag hade ingen sportdryck i ryggan, bara vatten. Drack ur halva flaskan och fortsatte bort till stoppljuset. Där korsade jag Gråbovägen och sprang upp mot Angereds kyrka. Där hade vi ytterligare en djävlig uppför. Vi kyrkan svängde vägen in på Lexbydalsvägen, som nyligen hade blivit omdöpt till Hultavägen. Strax inna backkrönet låg passande nog (?) en kyrkogård till vänster. Där hade jag även milpasseringen och vid detta lag var jag trött på riktigt. Bara efter en mil!

Nu skulle det enligt min kalkyl bli mycket nedför. Detta skulle visa sig vara en sanning med modifikation. Topografin föll mycket riktigt, men vägen passerade genom många svackor som avlsutades med en liten äcklig knix uppför. Något som min trötta kropp inte gillade. En annan jobbig sak med vägen var att den lutade ganska kraftigt i sidled och det hjälpte inte att den var nyasfalterad. Väl ner på Lexbyvägen hade jag bara ett par kilometer kvar, men även här är det ett böljande landskap som i mitt tillstånd upplevdes som rejält backig. Hur som helst lyckades jag stånka mig hela vägen hem (jag hade ju egentligen inte något val). Nu är jag återhämtad och har fått i mig mat. Och när detta blogginlägg är skrivet skall jag lägga mig i däckstolen på terassen och känna hur min kropp utnyttjar vilan och bygger upp mina muskler igen.

Det var en mycket krävande bana och jag kommer att springa den fler gånger. Men just idag var den lite to much. Det erkänner jag villigt.

Av Stefan Manning - 6 augusti 2009 09:47

Det är den 6:e augusti idag och jag har fortfarande inte badat utomhus! Det är en stor djävla skandal. Men denna sommaren och semestern hittintills har inte riktigt varit som jag tänkt mig. Jag måste försöka rätta till detta innan semstern är slut.

Vad konstigt det kan bli ibland.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards