Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av Stefan Manning - 7 augusti 2009 21:43

När jag var i hålan Gråbo passade jag på att ta med mig taklampan från det tomma rummet. Den behövs i vårt arbetsrum, då vi bara har Carinas lilla skrivbordslampa som punktbelysning och den är i klenaste laget.

När jag borrade upp hål i taket och hängde upp lampan, visade det sig att sladduslingen var för kort. Så det vara bara att traska boort till ICA Maxi och köpa lampsladd. Efter lite skalande och skruvande kunde lampan hängas upp och till bådas förnöjelse spride ett fott sken i vårt arbetsrum. Minsann...

Av Stefan Manning - 7 augusti 2009 21:37

I eftermiddags åkte jag till hålan Gråbo för att titta till försäljningsobjektet. Niklas mötte upp och han övningskörde ut till Landvetter. Vi skulle hämta Mikael som kom hem från sin pilgrimsresa i Japan. Och mycket riktigt i japansk bonddress och reshatt klev han  ut genom dörrarna.

Hans knäproblem har blivit bättre efter att ha vilat några dagar från vandringen. Men av hans beskrivning av besvären att döma, så har han åkt på ett hederligt löparknä. Inte så konstigt när man toköppnar och 5 mil dag ett och 5 mil dag två. Pappaskalle, det borde han ha räknat ut. Men nu är han en erfarenhet rikare. Löparknä går ju att fixa till och jag är glad att det inte är något värre. Enda smolken i bägaren är att hans bagae hade förvunnit. troligtvis är det kvar i Helsingfors och han kommer att få det imorgon.

Av Stefan Manning - 7 augusti 2009 09:55

Tog en kopp kaffe och gick ut och hängde på terassen. Då kom grannen ut på terassen på höghuset bredvid. Dom bor i en motsvarande lägenhet som vi har. Vi vinkade till varandra och hejade. Helt plötsligt hängde vi på räcket och snackade med varandra. Trots att det är ca 30 m över till honom kunde vi föra konversation utan att skrika. Det räckte att prata högre denna gång, fast vi fick ta en paus när tåget passerade.

Det sägs ju att man inte kommunicerar med sina grannar i ett höghus. Kanske stämmer, så då får man snacka med grannarna i höghuset bredvid. Men visst var det kul att få kontakt med dom. Hade det inte varit för avståndet så hade man kunnat köraa samma variant som i Beck-filmerna: "Ska'ru ha en stänkare?" Fast det hade ju kunnat lösas med en linbana  :-)

Av Stefan Manning - 7 augusti 2009 09:01

Jag var över på runningwarehouse.com i USA för att köpa nya löpardojor. Då jag äntligen hittade mina favvo-ASICS så får jag ett meddelande att dom inte får lov att skicka ASICS till utlandet. Det var väl fan också....

Av Stefan Manning - 7 augusti 2009 08:44

Vaknade tidigt idag. Något som kallas sol lyste mig rätt i nian. Fast det må ju vara förlåtet. Jag hann ju ta en kopp kaffe med Carina innan Hon pep iväg till jobbet.

Jaha. Här sitter jag nu och vad skall jag hitta på då? Vad sägs om att dammsuga och tvätta golv? It's a dirty job, but someone has to do it! Senare i eftermiddag skall jag ta mig ut till hålan Gråbo och titta till mitt förflutna. När det är klart drar jag till Landvetter och hämtar en knäskadad son som kommer hem från Japan. 

Däremellan skall jag hinna med att pressa på terassen och läsa lite. Puh! Det här blir en späckad dag.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards