Alla inlägg den 8 augusti 2009

Av Stefan Manning - 8 augusti 2009 20:58

Det har ju blivit ett djävla mördande i det här landet. Vad fan är det med folk? Den ena döingen efter den andra hittas. Nu senast hittade man ett lik i farvattnet i samband med en båttävling. Fast i detta fall vet man ju inte om det är fråga om mord eller inte.

Det verkar har blivit en liten trend att springa runt och ta folk av daga. Och vilka djävla motiv sen. En kyss eller liknande. Nope få slut på detta. Dom som har mördat skall under inga omständigheter vårdas. Dom skall helt enkelt spärras in på vatten och bröd och inte släppas ut bland vanligt folk, så länge dom går på två ben.

Rensa ut patrasket och det fort.

Av Stefan Manning - 8 augusti 2009 20:51

I och med dagens lilla utflykt har ja nu passerat 800 km på årsbasis, närmare bestämt 812,99 km. Målet att snitta 100k per månad ser ju ut att uppfyllas med råge hittills. Jag är verkligen nöjd med detta. Trots den djupa dippen i juni.

Av Stefan Manning - 8 augusti 2009 18:27

Idag stack jag och Carina ut på en långrunda. Målet var Bokedalens naturreservat. Det var varmt som fan ute och det gick segt från början. Jag körde som vanligt en jädrans massa bakåtintervaller. Och det blev även framåtintervaller. speciellt ed gånger Carina stannade för att pusta. För gudarna skall veta att naturstigen i Bokedalen är en riktigt jobbig bana och småjobbig att springa på. mycket stenar och rötter, så man får hoppa och trippa en hel del. Jag fortsatte med bakåtintervallerna inne i naturreservatet. Men avstod med nöje när vi kom fram till dom hemska backarna. Detta i kombination med värmen tog ut sin rätt.

Vi tog oss en längre paus när vi kom till Humlebadet. Jag slet av mig tröjan och hoppade ur skorna. Plockade fram simbrillorna och plumsade i det 20 gradiga vattnet. Satan vad skönt. Sedan tog jag en längre simtur, ner mot herrgårdspiren, vände upp där och simmade i en vid båge tillbaka, förbi badet upp till hopptornet och sedan tillbaka till Humlebadet. Jag var mest nyfiken att se hur det stod till med simtekniken och den fanns ju kvar. Men den kan ju vässas mera. Allt som allt var jag i i lite drygt 30 minuter. Och jag uppskattar att den simmade distansen uppgick till 900 - 1000m.

Under tiden hade Carina handlat lite cola och chips i kiosken som jag fick i mig och det gjorde gott. Efter en liten stunds pustande på en bänk vid badet, så plockade jag på mig kläderna igen. Vi startade åter upp klockorna och fortsatte genom det vackra Jonsered hemåt. Det blev bakåt intervaller även där. men det gick trögare nu efter simningen. När vi kom hem igen var vi båda ganska trötta och slaka.

Totalt fick jag ihop ganska precis 17 km. men det konstiga var att när jag skulle köra in passet i Sporttracks, tog den bara upp distansen 2,32 km, men den angav hela längden på passet - 2:49:51. Helskumt. Fast den gjorde rätt på funbeat. Det är andra gången jag råkar ut för detta.

Nu skall vi ha en skön lördagskväll på terassen med en varm macka och en öl och prata om vad vi skall hitta på imorgon.

Av Stefan Manning - 8 augusti 2009 11:56

Nu har en reporter på Expressen gett sig ut och testat den löprunda som prinsessan Victoria och Daniel brukar ta på  Allvaret på Öland. Han kan konstatera den är så vacker - i världsklass! Den får 4 av 5 getingar. Men hur fan kan den bara få en 4:a när den är i världsklass. Suck. Det är verkligen nyhetstorka på tidningarna. Men intresseklubben gör en notering.

Av Stefan Manning - 8 augusti 2009 10:46

Underbart att få sova länge. Vaknade vid 10 blecket. Det är så här det skall vara. Ledig, inte gå till jobbet och göra vad man vill (läs träna). Nu sitter jag här vid dumburken och smuttar på en kopp kaffe. Just nu skiter jag i allt, jag skiter i jobbet, jag skiter i Madonna, jag skiter i lågkonjunkturen. Jag sitter bara här och smuttar på min kaffe. Mmmmmmm....

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards