Alla inlägg den 17 augusti 2009

Av Stefan Manning - 17 augusti 2009 22:22

Idag skulle Carina till Frölunda Bowlinghall och har lite materialgenomgång och träning med sin nya klubb. Den skulle hålla på i 3½ timma. Detta föranledde mig till att snabbt planera in ett långt simpass i bassängen i Frölunda Kulturhus.

Först värmde jag upp lite (läs leade upp mig). Sedan kollade jag hur min nya Garmin skulle funka i bassängen. Det visade sig att pulsmätningen lös med sin frånvaro. Men det funkade i havet. Distansmätning kunde det av naturliga skäl inte bli eftersom jag var inomhus. Men ibland glimtade klockan till hittade en satellit och mätte lite, men tappade satelliten ganska snart igen. Istället så körde jag ett par korta övningar som förlängd uppvärmning, som lite benspark och väderkvarn, tror jag fick med Tyson på ett hörn.

Simträning har aldrig legat bland favoriterna och än mindre teknikträning. Så nu tog distansnörden i mig över igen och jag bestämde mig för att simma distans och mala på. Så blev det. Det hela underlättades att jag i princip hela tiden hade fartbanan för mig själv. Det var en snubbe till som simmade där, men det var inga problem. Så nu simmade jag av och in denna 25 meters bassäng. När jag vid min lilla huvudräkning hade fått ihop 4000 meter, fick det räcka. Det hade tagit 2 timmar och ett par minuter. Jag tog en kort vila och badade sedan av. Under denna simning slog det mig att jag fortfarande inte mättat pryldjäveln inom mig. Nu vill jag ha en sådan där vattentät MP3-spelare man kan simma med. Det hade ju varit perfekt att lyssna på en bok medans man gled fram och tillbaka i bassängen.

Efter passet badade jag av några längder och gick ut i duschen för att sedan klä om.

När detta var klart anslöt jag mig till bowlinghallen i Frölunda där Carina tränade med sin nya klubb. Det var himla kul att få se Henne in action och edt var kul att sitta ner efter passet och ta det lugnt och kolla in folket när dom tränade.

Av Stefan Manning - 17 augusti 2009 15:10

Det är väl konstigt. Att så fort någon utför en enastående idrottsprestation så börjar man genast spekulera i om det är doping? Klarar inte svensken av att acceptera en framgång eller är det den lille jantedjäveln som åter tittar fram. Nu skriv det här och var om Bolts världsrekord.

Och nog dröjer det inte länge förrän någon börja undra om han är dopingtestad. Men hallå!! Om man vinner ett av världens mest prestigefyllda idrottsgren, tror folk på allvar att denne Usian Bolt inte kommer att granskas då? Han kommer ju att få pissa tills han blir vit i hyn. Man kommer att ta blodprover. ja, man kommer ta mig fan vända ut och in på honom i jakt på otillåtna preaprat i blodbanorna. Och hans prover kommer gång på gång att granskas med den senaste antidopningstekniken. Skulle det nu visa sig att han testa positivt, så lär världen inte undgå att få reda på det. Se bara hur det gick för Ben Johnsson.

Men fram tills att man kan påvisa att han inte har otillåtna värden eller ämnen i sig, så är han inte dopad.

Mend andra ord. Håll era förbannade käftar om doping så länge det inte är påvisat och var inte så djävla avundsjuka. Istället så ta och var glad över detta fantastiska resultat och gratulera honom som det anstår en mästare. För en mästare är han sannerligen!

Av Stefan Manning - 17 augusti 2009 13:21

Så fick man lugnat ner kroppen med ett kort löppass på 6,4 km. Det börjar sakta men säkert gå lite snabbare. Jag märker att jag även börjar bli lite starkare även i motvind. Nu gäller det att nöta på.

Jag är jättenöjd med min nya 310:a. Denna funktion med vibrator på varje kilometer är grymt bra. Det går ju även att sätta liknade larm på pulsnivå etc...

Av Stefan Manning - 17 augusti 2009 11:26

Igår lyckades jag ha lite bild från TV4 i datorn. Jag och Carina trängdes framför denna för att se Usian Bolt och grabbarna springa 100 m. Och visst fick vi lön för mödan. Det blev nästa en magisk stund, synd att den är så kortvarig. Karln sprang in på 9:58! Vilket världsrekordkross! Det är ju så imponerande att se denna avslappnade grabb. Lite roligt att se var att även en del andra hade anammat Bolt avslappnade stil. Förr hade finalisterna anisktsuttryck när de stod på startlinjen som om dom väntade på kommandot: "Aim! - Fire!"

Att vara så avslappnad, att kunna vara så cool när reportrana bevakar varje steg, varje rörelse och sedan leverar - beyond customers expetation - är helt fantastiskt. Det är få förunnat att klara sådana förväntningar.

Hatten av för Usian. 

Av Stefan Manning - 17 augusti 2009 11:13

Vaknade upp idag med kaffe på sängen. Minsann! Det kallar jag lyx. Nu har jag en liten krypande känsla i kroppen. Det verkar som om det enda sättet att bli av med detta är att ta på sig bråttomkläder. Det blåser förvisso ganska bra, men det har jag ju vant mig vid, nu vid det här laget.

Skall i alla fall smälta frukosten.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards