Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av Stefan Manning - 21 augusti 2009 19:47

Nu har jag lämnat in den första inlämningsuppgiften.  Det var ingen speciellt avancerad sak och den gick ganska snabbt att knäcka. Men de andra uppgifterna är desto mer komplexa och kommer att ta längre tid. Men visst känns det skönt att ha lämpat in den första uppgiften.

Av Stefan Manning - 21 augusti 2009 14:02

Nu har jag laddat ner alla uppgifter för distanskursen. Huga! Det är en hel del måste jag säga. Jag inser snabbt att skall jag hinna denna kurs, då får jag fanimej lägga på en rem. Det var en hel del, det kommer att bli många timmar hängades i läroboken och framför dreanveawer...

OK! Då tar jag på mig blåstället...

Av Stefan Manning - 21 augusti 2009 13:09

Människan är egentligen ett riktigt värdelöst djur. Återigen. Usain Bolt sprang igår in på 19.19 - ett helt otroligt världsrekord. Detta skall man glädjas åt, njuta av föreställningen. Men vad händer? Jo genast börjar man spekulera i om han är dopad eller inte. Till Er som gör detta: Sluta upp med det Era djävla pajasar och var inte så avundsjuka!!"

Så länge doping inte är påvisad så är han inte dopad. Hur djävla svårt är detta att fatta? Skulle det senare visa sig att han är det. Ja! Sabla ner honom då (och jag skall hjälpa till med nedsablingen). Men tills dess håll käften och gläds åt resultatet.

Det var vid ett tillfälle då jag själv faktiskt tyckte att det luktade doping, vilket senare visade sig stämma. Det var när Mülleg vann i vinter-OS före Per Elofsson. Där var det lite uppenbart eftersom han varit en total medelmåtta i världscupen och helt plötsligt körde ifrån världseliten. Men så är det inte i detta fall. Bolt har presterat på topp hela tiden och han kommer inte från ingenstans och slår igenom. Och med tanke på hur mycket den karln har ftt pissa i flaskor, skulle jag bli förvånad (och naturligtvis besviken) om han skulle vara dopad nu. Man behöver inte vara särskilt mentalt begåvad för att inse att man kommer att testas högt och lågt om man vinner en spekatakulär gren på ett VM och dessutom på det sättet. Dessutom har han ju testats under hela säsongen i samband med alla galor och annat tävlande. 

Av Stefan Manning - 21 augusti 2009 11:54

Jäsikens vilket regn det kom in här då. Jag hade precis kommit innanför dörrarna efter att ha varit på biblioteket. När jag kom upp ilägenheten och blängde ut genom fönstret, så öste det ner. Bra timing.

Vad det blev för böcker? Thomas Burgenthal - Pojken som överlevde förintelsen och en biografi om fanskapet som startade det hela - Adolf Hitler. Lyssnade i våras på en liknande om Mussolini och den fick mig att höja på ögonbrynen ett par gånger. Vad lite som krävs för att man skall hamna på fel spår. Hoppas att denna biografi kan svara på frågan om hur han kunde bli sådan.

Jag har kommit in i ett historiestim just nu, speciellt andra världskriget. Tänkte försöka bryta av med lite skönlitteratur också....

Av Stefan Manning - 21 augusti 2009 10:52

Idag är det vilodag. Imorgon blir det picnic och senare Midnattslopp. Min plan är att få ihop minst 20k denna helg. Då passerar jag 900 k i årstotal. Det skulle smaka mumma det.

Nu skall jag till biblioteket och låna en bra ljudbok som jag skall ha under Skövde 24H. Hej hopp....

Av Stefan Manning - 21 augusti 2009 07:54

Fyra ingenjörer var på väg till det stora företaget när deras bil fick motorstopp.
De försökte komma på vad som var fel:
Det måste vara växellådan som gått sönder, sa maskiningenjören.
Nej....felet finns i bensinens sammansättning, sa kemiingenjören.
Batteriet är dött, sa elingenjören.
Jag vet sa dataingenjören. Vi kliver ur bilen och sedan kliver vi in igen!

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards