Alla inlägg den 10 september 2009

Av Stefan Manning - 10 september 2009 22:26

Det var ett jäkla cyklande idag. Efter jobbet drog jag ner över biskopsgården ner till Lindholmen och anslöt till Carina som stod i SEB:s tält vid Lindholmenstafetten. Var ju ganska intressant att kolla in tävlingen.

Efter det blev det cykel hem till Partille. Totalt drugt 47 km cykel idag. Det är ju ganska OK och foten kändes bra. Mycket nöjd.

Natti, natti läsare. Imorgon är det fredag.....

Av Stefan Manning - 10 september 2009 10:29

Idag tänkte jag stiga upp tidigt för att cykla till jobbet, men snoozade istället. Hur som helst. En halvtimma senare fick jag tummen ur och kom upp ur bädden. Lite procedurer på morgonen fick mig att ångra min lathet igår kväll. Ha allt iordning kvällen innan och vela inte på morgonen med detta. Nästan en timme efter planerad starttid kom jag iväg. Det var en typisk Göteborgsdimma denna morgon. Men jag satte av. Jag tog ju inte i för kung och fosterlande, men tryckte på ganska bra ändå. Jag cyklade lite fel vid ett par ställen men upptäckte det ganska snabbt och kunde korrigera detta. Totalt tog det 63 minuter inklusive felcyklingarna och distansen blev knappt 21 km. Det kändes bra och mina nyinköpta cykelskor från igår var kanon och avlastade min häl som jag hade tänkt. Hemresan borde gå lite lättare eftersom det är mer nerför än uppför. Den jobbigaste biten till jobbet var Gamla Björlandavägen. Sträckan Backaplan - till Björlandavägen tog lite tid på grund av alla stoppljus. Det var samma visa vid korsningen Björlandavägen - Norrleden. Här försvinner en massa tid. 55 minuter borde vara rimligt att komma ner på som ett första delmål.
Hemvägen skall gå via Lindholmen idag. Skall kika in Lindholmenstafetten och ge Carina en hjälpande hand i SEB-tältet.
Hälen känns också bättre och nu är löpningen inte långt borta. Nu är det tålamod som gäller

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards