Alla inlägg den 13 september 2009

Av Stefan Manning - 13 september 2009 17:22

Hektisk höst som kommer upp. Jag hinner knappt uppdatera träningsdagboken. Studier skall hinnas med, träningen skall hinnas med och vi skall flytta och göra i ordning hemma i lägenheten. Jag fattar inte hur jag skall få tiden att räcka till. Dessutom pockar lillgrabben på uppmärksamhet. Han vill övningsköra så mycket som möjligt innan han kör upp den 7 oktober. Det känns ärligt talat väldigt stressigt just nu. Jag känner mig lite kluven med att vara alla till lags just nu...

Av Stefan Manning - 13 september 2009 17:21

Idag är det vilodag för träning. Men jag skall pyssla med lite annat. Jag har redan dragit igång en tvättmaskin och skall även städa lite här och där. Ett skymningsrelä har jag monterat till våra fönsterlampor och lite annat smått och gott. Skall bli intressant att kolla in i kväll när dessa lampor tänds av reläet.

Tänkte jag skulle hinna läsa idag också.

Av Stefan Manning - 13 september 2009 17:19

Igår kväll var jag och Carina hos Siv och Kenth. Vi tog en Maffetur i Lärjedalen. Det är ju bara så vackert där. Jag passade på att testa tillståndet med min fot. Jag löpte iväg ett antal gånger. På slät mark, i uppförsbacke, i utförsbacke, terräng och asfalt och i olika tempon, från lunk till ruscher.

Det smärtade förvisso lite grann, men det lade sig efter en liten stunds löpning. Jag känner att detta är ingen ”aja-baja-smärta” som ger anledning till oro. Detta är mer smärta från ett nyläkt sår, där huden runt det stränar lite.

För mig var detta dunderbesked och jag är milt uttryckt mycket nöjd med detta. Jag kommer att ta en vilodag på söndag och sedan skall det tränas. Men en försiktig ökning av dosen.

Som pricker över I:et fick vi även våra nya linnen för löparsällskapet Efterkälken (LEK) som hade kommit hem till Siv – gööööörsnygga.

När vi kom hem från Siv så satte jag och Carina oss i soffan för första gången sedan i slutet på juni och kollade på TV med var sin öl i näven. Det var himla skönt att kunna göra detta. Nu gäller det att inte fastna framför den igen.

Av Stefan Manning - 13 september 2009 17:16

Var i hålan Gråbo och hämtade lite prylar. Carina plockade ner gardinerna och jag var bland annat ute och klippte gräsmattan. Var det för sista gången och förhoppningsvis även för sista gången i mitt liv? Nu börjar det bli dags att på allvar flyttplanera.

Nu har Carina fått upp gardiner i sovrum och arbetsrum. Det blir kanonsnyggt och vi hade även tagit med oss sovrumsmattorna och lagt i vårt nya sovrum. Kanon! Gott att sätta ner fossingarna på en matta när man vaknar på morgonen.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards