Alla inlägg under oktober 2009

Av Stefan Manning - 22 oktober 2009 11:42

Läste på GP:s webb att man GAIS petar 12 stycken killar i åldern 12-13 år från P96 laget. Jag måste säga att hur skall man kunna vara ett föredöme för ungdomar, då man startar utslagningen av barn i den åldern? Det är ju att vara aktiv i dylika verksamheter som man kan hålla ungdomar borta från gatan och kriminalitet i förlängningen. Nu säger man helt rått att de inte platsar i deras elitsatsning. Detta är skrämmande samtidigt som det är pinsamt. Det djävligaste är inte att det bara skulle stanna vid GAIS. Detta förekommer i andra föreningar.

Vad är viktigast i den åldern? Att vinna eller att se till att våra ungdomar som verkligen vill röra på sig och vara aktiva kan få göra det.

Och enligt den svenska jantemodellen kan ju naturligtvis inte GAIS ändra på sig, trots den massiva kritik som riktas mot dom. Prestigen är viktigare än ungdomar. Detta har bara ökat min avsmak för fotboll. Det som en gång var en bred folksport för alla, är idag en industri som styrs av pengar. Samma hockey, handboll, basket m.fl Fy fan! Hoppas Ni åker ut ur allsvenska. Men tyvärr tyder ju tabellen på att Ni inte gör det.

Pinsamt GAIS! SKÄMS GAIS!

Av Stefan Manning - 22 oktober 2009 06:45

God morgon kära läsare. Jag var på ett spinningpass igår och det avslutades med ett hejdundrande ABBA-popturri. En av de mest intensiva avslutningar jag varit med om. Och genomgående ett kul pass med tre stycka låååånga intervaller med uppförsbacke. I like sådant.

Efter passet passade jag på att åka bort till Grönbacka och kolla in flyttstädningen som firman jag anlitat hade gjort. Jag kan enbart konstatera att de hade gjort ett mycket bra jobb och var därför mycket nöjd med resultatet. I detta ärende återstår bara att invänta måndagen, då jag skall lämna över lägenheten till mina köpare. Sedan är det ett permanent good bye till Gråbo. Jag kommer inte att sakna stället.

I min strävan att vara utvilad inför Rosa Bandet så var det inte så mycket att göra när jag kom hem. Jag läste lite mail och betalade fakturan till städfirman. Sedan var det raka spåret till sängen.

Nu har jag bara denna dag att knega den här veckan. Imorgon är jag ledig. Skall ägna dagen med ett besök hos fabbo doktorn och sedan kommer det att bli lite förberedelser inför Rosa Bandet. Tvätta, baka Runekakor etc. I kväll blir det ett spinningpass till.

Av Stefan Manning - 21 oktober 2009 06:41

Igår kväll var LEK gänget ute och sprang på Åby 1200m bana. Det var ett kärt återseende. Vid ett tillfälle hade jag pausat min Garmin och tryckt igång den igen. Men tydligen hade jag inte gjort detta tillräckligt bra, för den hade inte startat. Vilken fadäs. Så jag får uppskatta passet.

Ikväll skall det bli spinning och även besiktning av städning i Gråbo. Bara några dagar kvar till Rosa Bandet. Nu skall det bli tidig sänggång. Det gäller att få så mycket sömn som möjligt och det måste ocksa vara kvalitetssömn. Hur fan det nu skall gå till.

Av Stefan Manning - 20 oktober 2009 07:13

Sitter och funderar på om man skall återuppta bangolfen igen. Jag har inte spelat sedan mitten av 90 talet. När Carina drar iväg till sin bowling, skulle ju jag faktiskt kunna gå ett par varv. Både bollar och klubba behöver luftas lite. Hmmmm....   det kunde kanske vara något....

Av Stefan Manning - 20 oktober 2009 06:56

Idag gäller det att hålla ut på jobber och låta tiden gå. Ikväll skall jag till Åby och springa med LEK. Där har Ni min drivkraft för idag. Det skall bli himla gôtt...

Av Stefan Manning - 19 oktober 2009 22:00

Imorgon skall jag ääääntligen ge mig ut på träning. Sedan skall det bli två spinningpass på onsdag och torsdag. Huga. Inför årets Rosa Bandet spinning har jag endast totalt fyra spinningpass i mig. Jag vet det är i klenaste laget. Men jag tänker inte vika ner mig i första taget trots allt. Men så här dåligt förberedd har jag inte varit inför ett evenemang på åratal. Men samtidigt är jag så laddad inför detta. Detta kommer att bli mitt andningshål och ge utrymme för ett dygns avkoppling från allt vad jobb och stress heteri9m0- ja, det låter helknäppt, men det är faktiskt sant. Men det skall i alla fall bli tidigt i säng denna vecka.

Av Stefan Manning - 19 oktober 2009 20:36

En vecka kvar till till jag skall överlåta min gamla lägenhet till mina köpare. Nu är det bara att räkna ner. Jag har nu installerat en ny skrivare också, så nu skall jag vara med i matchen igen. Eftersom jag köpte datorn med Windows Vista får jag en gratis uppgradering till Windows 7. Hoppas den kommer snabbt till mig. Gratis är ju en sanning med modifikation. Jag får pynta 156 spänn för pack och porto. Tyvärr får jag bara uppgradera till Windows 7 Home Premium. Men det är ju en start.

Av Stefan Manning - 19 oktober 2009 06:57

Nu har jag suttit i helgen och tryck in mina grejer i min nya PC. Vilket djävla meck. Jag kan fortfarande inte förstå vad som slog slint i huvudet på Microsoft när man släppte ut denna kvalificerade skit. Utan tvekan kommer jag att hänga på låset och uppgradera till Windows 7. Inte en chans att det operativbytet skulle vara en försämring. Chansen att det är ett lyft är omvänt lika stor som att jag skulle få en sjua på lotto.

Sedan kan man undra över alla dessa butiker som kränger datorer idag. mediamarkt, SIBA, On-Off och alla andra. Varför är det så svårt att få köpa en PC utan operativsystem om man nu vill detta? Man trycker ner en Windows Vista och till råga på allt elände en Home Edition. Ja, jättebra för de som inte är så slängda med datorer. Men varför kan man inte få alternativ? Kom inte till mig och säg att kunderna har stor frihet. Det enda som jag var tillfreds med var att jag åtminstone kunde få en engelsk version av Vista-smörjan. Alltid något.

Hur som helst, nu är burken så som jag vill ha den. Jag har strippat bort en massa värdelöst lull-lull och en herrans massa trial-versioner av diverse program. Works och annan dynga. Jag har installerat mina program och fått igång mail och kommunikation samt det som krävs för att kunna köra kursen. 

Nu gäller det att invänta 22 oktober eller rättare sagt pay-day. Då skall jag skaffa Windows 7

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards