Alla inlägg under oktober 2009

Av Stefan Manning - 9 oktober 2009 07:27

Fredag idag. TGIF och allt det där. men känslan är trots dessa floskler väldigt poisitiv. Skall efter jobbet ta en sväng via det gamla boendet och lasta in det sista som skall slängas. Det kommer jag att köra via tippen imorgon innan jag åker ut för att lasta in det som skall med till Partille.

När man kommer in ser det ut som ett bombnedslag, men det ser egentligen mera ut än vad det i verkligheten är. Nu skall jag bara ta mig igenom en arbetsdag. Halv fyra ljuder fabriksvisslan för min del. Och då förträngs jobbet fram till måndag morgon.

Ha en bra fredag kära läsare!

Av Stefan Manning - 8 oktober 2009 22:12

Nu börjar jag känna mig lite trött, kanske dags att gå att lägga sig. Det är ju en dag till denna vecka att avverka på jobbet. Det drar faktiskt lite i ögonbrynen. Man blir slö av att titta på föreläsningar. I morgon är det FREEEDAG!!

Av Stefan Manning - 8 oktober 2009 17:01

Nu skall jag sätta mig och lyssna på förläsningar ett tag. Dom handlar som CSS och Javascript. Efter det är det dags att börja tänka på design av min nya hemsida. Det skall bli spännande...

Av Stefan Manning - 7 oktober 2009 22:27

Mindre än tre veckor kvar till ett av mina favoritresemål. Det är inte Spanien, Frankrike eller liknande. Nej, det är till landet utmattning. Det som bär mig dit kommer att vara detta fantastiska event som kallas Rosa Bandet. I 24 timmar (25 med vintertiden) skall ett antal människor sitta på spinningcyklar från en timma var och upp till alla 25 timmarna, som jag själv skall göra. En gång i tiden så myntade Marielle på puls.se uttrycket: "Idag skall jag avlägga ett besök i utmattningens allra yttersta gränstrakter" Dett är en devis som slagit till med full kraft och rotat sig i mig. jag älskar uttrycket och jag älskar det landet.

Jag konstaterar att jag har varit där på besök många gånger och för varje gång blir jag bara mer och mer förtjust i detta land. Det är en fantastisk upplevelse, som inte går att beskriva, utan det måste bara upplevas.

Resan börjar med lite andfåddhett och flås, som senare övergår i lugn andning med högre puls. Genom att hålla på länge, länge, länge, så nås ett tillstånd där Du blir trött och allt är allmänt kämpigt. Det är då Du kan börja le. Då lämnar Du den normala världen och välkomnas in i en ny värld. Du kommer att uppleva den ena endorfinutlösningen efter den andra. Du känner Dig grymt trött, men Du är egentligen inte det. Det finns ingen vardag omkring Dig, det finns inga bekymmer, det finns ingen stress, inga krav, inga måsten. Bara trötthet, lite smärta i den lilla tunna bubbla Du befinner Dig i. Nu vill man lägga av och inte köra mer. Då vet man att man är framme. Framme vid landet utmattning. Dags att ta sig en rundtur och se sig om medans man är här på besök. Du ser en massa människor omkring Dig, dom hejar på Dig, dom är glada och dom vinkar och ler. Dom är positiva och säger vänliga saker och applåderar. Det kan vara. "Fan vad bra Du är", "kämpa på", "kom igen", "jösses! Du verkar urstark". Ja, hela tiden hör man dessa röster utifrån någonstans, aldrig någon som är negativ. Du kan höra musik komma från något obestämt håll och helt plötsligt känner Du Dig bara så pigg. Det är ett väldigt diffust och väldigt litet land, men jag vill vara där länge, länge. Hur konstigt det än låter, så känns det skönt, tryggt och avkopplande. Här känner jag mig som hemma.

Men som alltid kommer man till en punkt då det hela tar slut och det sker mycket tvärt. När man tittar upp igen är allt som vanligt. Du känner Dig urtrött, sliten och orkar ingenting. Då har Du kommit hem och Du inser att Du vill komma dit igen, så snart det går. Inte undra på att träning är beroendeframkallande. För hur sliten jag än har varit har jag alltid kommit tillbaka från landet utmattning med ett leende. Ibland syns det inte utåt. men inombords jublar jag alltid och det är det som räknas. Som ett minne från Ditt besök där, får Du med en inre frid, självfötroende och underbara minnen. Detta är saker som ingen överhuvudtaget kan ta ifrån Dig. Det är Ditt för alltid.

Nästa gång jag skall åka till landet utmattning kommer jag att hamna i ett rosa landskap. Jag längtar verkligen dit. Det kommer att bli ett av mina två andningshål denna hemskt hektiska höst. Denna resa kan Du göra i princip när som helst och kostar egentligen ingenting.

Är jag knäpp? Tja, kanske det. Men Ni som inte vill testa är däremot fullständigt galna.

Av Stefan Manning - 7 oktober 2009 21:46

Det har varit en bra dag. Arbetsdagen var kort och lagom intensiv. Jag och Carina blev godkända på länkuppgiften, Niklas har tagit körkort och jag har kört ett underbart bra spinningpass utan något problem med fossingen. Det ser väldigt bra ut. Nöjd och go är jag idag...  och mer lättad än vanligt.

Av Stefan Manning - 7 oktober 2009 14:47

Niklas ringde precis nu och var strålande glad. Han klarade uppkörningen och har nu fått sitt hett eftertraktade körkort. Jag är så glad för hans skull. Och nu inleds en ny era i hans liv. Payback-eran - i form av utökad kompetens i ämnet färdtjänst...  he-he-he..

Grattis Niklas. Djävligt bra jobbat!!

Av Stefan Manning - 7 oktober 2009 07:18

Idag håller jag verkligen tummarna för Niklas som skall köra upp idag. Han är naturligtvis ganska nervös nu. Men alla som tagit körkort känner ju igen sig. Jag förväntar mig ett telefonsamtal ca 14:30 idag.

Av Stefan Manning - 7 oktober 2009 07:08

OK! Ikväll skall jag göra ett försök med foten. Det skall bli ett spinningpass. Foten känns OK, men den är fortfarande svullen. Jag vet inte hur mycket det gör, men jag skall ta det lugnt och kännas mig för. Förhoppningsvis kan jag kanske återuppta springandet lite lätt till helgen. Hoppet är ju det sista som överger en.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards