Alla inlägg den 19 november 2009

Av Stefan Manning - 19 november 2009 17:02

Hemma från jobbet och jag skall inte tillbaka dit förrän på tisdag! Nu skall jag slappna av ikväl och sedan skall vi packa lite rylar och dra till Bokenäs på så kallad retreat. Det skall bli slappande, härlig träning och spa. Vi har väntat grymt länge på detta tillfälle. Nu är det äntligen här! För en gångs skull dristar jag mig att säga att vi verkligen har förtjänat detta.

Min livsnjutarhel startar nu!

Av Stefan Manning - 19 november 2009 07:27

Kari Martens är nu i mål borta i Mexico. Han har gjort en 10 dubbel ironman. Dvs en ironman om dagen i 10 dagar. Det är andra året han gör denna bragd. För Er som inte känner till en ironman kan jag berätta att det rör sig om en triathlontävling, där man först simmar 3860 (där borta skedde det i en 50m bassäng), sedan cyklar man 180,2 km och avslutar med att springa en marathon - 42195 m. En sådan distans har han gjort varje dag i 10 dagar!! Helt offatbart. Förra året var det ett annat upplägg. Då körde man 10 simsträckor på raken, föld av cykel x 10 och löpning x10, dvs 38,6 km simning, 1800 km cykel och 42,2 mil löpning i ett sträck! Under max 10 dagar! Då kom Kari tvåa. Och på den sista deltävlingen kör Kari på 12 tim 55 minuter!!

Man kan undra när man ser idrottsgalor etc då priset för bästa svenska idrottsprestation skall delas ut. Då är det skamligt att inte Kari står där och tar emot den. Detta är verkligen en prestation som går långt utöver det vanliga.

Jag kan inte annat än att lyfta på hatten och buga mig djupt.

Detta gör jag även för den andra deltagande svensken - Greger Sundin som också genomfört tävlingen. Greger kom in något före Kari.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards