Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Stefan Manning - 10 januari 2010 21:38

Som kompensation för utebliven träning och ett satans djävla blodtryck, som nu plötsligt är obefintligt lågt, så är det blogga och sitta vid datorn det enda den här felkonstruktionen kan göra just nu. Jag försöker dölja min frustration. Det går väl bra, eller...? Grrrr..........

Av Stefan Manning - 10 januari 2010 18:56

Lite besviken är jag att jag tvingades ställa in träningen idag, det är svårt att smälta. Blodtryck som rasar och annan skit. Går som ett fyll gör jag också, trots att jag inte ens tittar åt en ölburk. Djävla kropp!

Av Stefan Manning - 10 januari 2010 14:53

Frågan är vilken tidning man skall lita på eller om man över huvud taget inte kan lita på någon blaska? Ett tydligt exempel på detta är nyheten om svensken som hittats död i Goa I Indien. GP anger åldern till 25 år, GT - 24 år och Aftonbladet säger 23 år. Vem skall man lita på? Här går journalister på högskola i 4 - 5 år för att utbilda sig och så klarar de inte av att uppge en ålder på en person. Jo, jag tackar....

Av Stefan Manning - 10 januari 2010 14:27

Så där ja. Nu är allt jul-tingel-tangel nedplockat och förpassat till källaren för knappt ett års förvaring. Nu är vardagen tillbaka i huset. 2010 startar på riktigt.

Av Stefan Manning - 10 januari 2010 12:38

Dom senaste dagarna har jag haft en rejäl yrsel. Så fort jag ställer mig upp ur soffan eller reser mig upp från en stol eller liknande så blir jag rejält yr. Jag misstänker att detta är blodtrycksfall. Något som jag ytterst sällan har haft. Men nu kommer detta på löpande band. Idag hade sådana problem att jag har ibland haft svårt att gå upprätt utan att bli snurrig.

Carina parkerade mig i soffan liggandes och lät mig ligga där ca 10 min. Sedan mätte Hon mittblodtryck. Den första mätningen visade 84/63, puls 71 (normal vilopuls är 60-61). Fem minuter senare visade den andra mätningen 90/68 puls 70. Senaste kontrollen jag var hos läkaren (i början av december) var värdet 158/95. Men det är ju inte undra på att jag är snurrig när det övre trycket ligger på samma nivå som mitt normala undertryck ligger på. I detta läge är det inte svårt att fatta beslut.

1. Det blir inget löppass idag

2. Jag kommer att ta ut min blodtrycksmedicin för att se hur det hela påverkas

Visserligen är detta en biverkning som det har flaggats upp för innan jag gick på detta. Men jag trodde inte att det skulle slå så hårt. Inte konstigt att jag kände mig helt färdig igår efter det löppasset. Nu förstår jag orsaken.

Jag skall hålla koll på detta framöver, lite mer noggrant.

Av Stefan Manning - 10 januari 2010 11:14

Med tanke på gårdagens avgrundsträning, tänkte jag inta en annan approach idag. Jag har (eftersom jag vaknade sent igen) intagit en brunch bestående av bruna bönor, en halv lök och en morot. Inte den ultimata brunchen, men jag vill ha något mer stadigt i magen innan jag ger mig ut.

Min lilla köttbit skall jag spara till middagen. Nu skall jag i alla fall ge det minst en timma innan jag drar på mig träningskläderna.

Av Stefan Manning - 10 januari 2010 09:46

Har precis vaknat och nu måste jag ha kaffe, annars funkar jag inte. När kaffet sjunkit ner skall jag se vad denna dag har att erbjuda.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards