Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Stefan Manning - 14 januari 2010 21:39

Precis innan jag skulle koppla ner mig, gick jag in på webbkursens hemsida för att se om slutbetyget hade kommit. Och jag hade blivit godkänd på kursen. Ytterligare 7,5 högskolepoäng till samlingen. Djävligt nöjd! Detta innebär att jag officiellt är antagen till fortsättningskursen Webbgränsnitt med databaser.

Av Stefan Manning - 14 januari 2010 21:37

Glömde säga att att vid gruppträffen hade vi en vägning. Jag hade gått ner 3,6 kg första veckan! Gööörnööööjd! :-)

Av Stefan Manning - 14 januari 2010 21:21

Innan min första gruppträff på viktminskningen, bestämde jag mig för att träna. Det blev pulsgympa. Något man lätt underskattar när man tittar på och bittert får ångra när man ger sig på det. Det är riktigt svettigt, jag har i princip samma puls som vid löpning. Normalt går man runt mellan ett antal olika stationer, som ett pace pass. Ett varv tar 15 minuter och normalt gör man två varv. Men eftersom jag hade tid över idag, så tog jag ett varv till.

Nörjd och glad gjorde jag mig iordning inför första träffen. Vi samlas och coachen kommer in och säger att vi skall göra ett konditionstest!! Urrk. Hur som helst. Testet bestod i att man skulle gå en slinga så det bara gick (utan att jogga eller springa). I vårt fall skulle vi gå två varv runt Operahuset - totalt 1 km. Jag gick som fan och tog i allt jag kunde, men var trött efter paset. Min tid stannade på 8 minuter och 35 sekunder. Det motsvarar en tid av 6 timmaar 2 minuter och 13 sekunder på ett marathon. Naturligtvis skall jag under 8:32 (6 timmar) nästa gång.

Av Stefan Manning - 14 januari 2010 07:15

När jag kommer på morgonen har kollegan gjort eget kaffe istället för den där fosterdrivande vätska som finns i kaffeautomaterna här på jobbet. Att få i sig denna brygd är guld. Det är som en gudagåva. En av de bättre starterna på dagen.

Av Stefan Manning - 14 januari 2010 07:11

God morgon. Nu har jag efter tre dagars upphåll återigen tagit min blodtrycksmedicin. Nu skall vi se om fenomenet återvänder. Det skall bli träning idag och vila imorgon. Ungefär som förra gången. Man kan ju säga att jag har skapat en blodtrycksfallssimulator.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards