Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Stefan Manning - 18 januari 2010 18:59

Jag är hemkommen från ett pulsgympapass. Det kan jag säga Er, den river ganska bra i späcket. Svetten lackar och med tanka på att jag känner mig ganska svag i kroppen på grund av dienten, så gör det inte saken bättre. Nu får man verkligen veta att man lever. Det kommer att bli fler sådana pass. You bet!

Av Stefan Manning - 18 januari 2010 12:25

 Dags att ordbajsa igen. Fast denna gång skall det ske i en enklare form, utan massa hänvisningar och referenser enligt Harvardsystemet. Vi skall inte skicka in datafiler, utan en skriftlig redogörelse på vad vi sysslat med och hur vi löst våra uppgifter. Enkelt och koncist. Men jag har en känsla av att man skall nog ändå vara lite mer utförlig ändå. Jag har knäckt första delen av den första inlämningsuppgiften, som avhandlade SQL och det var ju inte så svårt. Jag använder ju SQL i jobbet. Del 2 handlar om PHP och där skall jag nu ta mina första stapplande steg. Detta skall bli mycket intressant.
Min approach denna termin är att inte vila på hanen utan attackera direkt. Erfarenheten från förra terminen visar att detta är att rekommendera, så slipper man paniken senare i vår.

Av Stefan Manning - 18 januari 2010 07:02

Så var det måndag igen. En ny vecka av en massa måsten. Jag längtar efter den dagen då jag kan gå upp på måndag morgon och med ett leende på läpparna gå till jobbet både för att arbeta och ha kul. Just nu känns detta ganska avlägset. Men jag måste ju ändå vara tacksam att ha ett jobb att gå till. Fy fan vad jag är otacksam.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards