Alla inlägg den 19 januari 2010

Av Stefan Manning - 19 januari 2010 22:31

Hmmmm. det har varit lite knepigt att logga in för att blogga. Trots att jag fyllde i password och säkerhetskoden korrekt, fick jag meddelandet felaktig checksumma hela tiden. Men efter ett par omstarter så löste det sig. Nu fortsätter vi att blogga.

Av Stefan Manning - 19 januari 2010 22:28

Ikväll var jag på pulsgympa igen. Det verkar som om jag har kommit i stim nu. Men just nu är det lite flyt i vardagen. Det gillar jag.

Av Stefan Manning - 19 januari 2010 07:01

Satt och tittade på idrottsgalan igår. Ganska intressant att se på bortsett från att programledarna gör sitt bästa för att skapa en pajasstämning mellan pausarna. Denna gala inget undantag, kan ingen sätta stopp för detta. Jag ger mig fan på att producenten håller upp en skylt där det står "Applådera" eller "skratta". Sedan kan Morgan Alling som hämtade priset åt ZLatan för bästa manliga idrottare (?) inte ens göra det ordentligt, utan köra pajasvarianten. Det visar hur mycket respekt man har.

Att Jerringpriset gick till skidskytten Helena Jonsson, som även fick priset för bästa kvinnliga idrottare är ett val jag är mycket tillfreds med. Hon är en mycket mer komplett idrottare än Zlatan. Hon måste vara bäst i två discipliner. Sådnat slår alltid ut andra idrotter. Lite synd att triatleten Lisa Nordén inte fick priset för årets kvinnliga idrottare. Men hellre Helena än någon annan. Problemet är att Lisa inte är lika känd och har visats på TV lika mycket som de andra. För mig är idrottsgalan, en gala för idrottskändisar och därmed en klubb för inbördes beundran. Skulle man verkligen utse årets idrottare - manlig som kvinnlig - och årets idrottsprestation inklusive Jerringpriset. Då skulle huvuddelen av pristagarna fall bort, lätt.

Av Stefan Manning - 19 januari 2010 06:55

Denna morgon har gått i fördröjningens tecken. På vägen in så stannar bussen  gång innan Partille. Vid denna hållplats kliver chauffören av för att torka rutorna. Jag sitter längst fram till höger och har princip samma utsikt som han har. Och sikten genom denna vindruta är det inget fel på. men varför i helvete måste han göra det där, när det är knappt 1 km till nästa hållplats - Centralstationen där 90% av bussens passagerare skall kliva av? Dessutom tog fanskapet väldigt god tid på sig. Man kan väl tänka en liten gnutta.

Anslutninsbussen till Volvo, där klev chauffören av i tid och otid och gjorde något på utsidan, men där kändes det som att det var mer fog för det. Men nu sitter jag här och önskar att klockan vore 15:45. Ha en bra dag gott folk!

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards