Alla inlägg den 24 januari 2010

Av Stefan Manning - 24 januari 2010 22:01

Nu är jag iordning med sena söndagsrutinerna. Packat träningsväskan, lagt fram kläder och gjort mig iordning för jobbet. Den mest glädjande nyheten är att det blir en kort arbetsvecka. Ledig på fredag och nästa vecka blir ännu kortare. Börjar jobba på onsdag. Helt i min smak.

Av Stefan Manning - 24 januari 2010 16:06

Nu har vi varit nere i Allum en sväng. Carina köpte sig en ny MP3-spelare. Det kan behövas för Hennes gamla är ganska sliten. Dessutom fick vi lite extra steg som bonus. Men när vi gick hemåt, kände vi hur vi båda blev ganska slöa. Nu är det slappa duon som sitter här hemma. Fast det tycker jag att vi har förtjänat. Trots att jag känner mig slö och seg, så känns det bra.

Av Stefan Manning - 24 januari 2010 14:27

Tillbaka efter ett löppass tillsammans med Carina. Det blev bakåtintervaller, Kåhög fram och tillbaka. Totalt 7,7 km. Tryckte på ganska bra i intervallerna och låg i snitt på 5:30 tempo, vilket är mycket snabbt för att vara mig. Fortfarande känns allt bra. Ingen snurrighet efteråt, inga blodtrycksfall. Nu har jag haft två bra löppas i helgen. Detta skall jag ha med mig till Espoo. Nu skall jag ha två träningspass till in jag går in i vila och återhämtning.

Hitintills är jag mycket nöjd med mina framsteg. Det verkar som om jag håller på att börja hitta denna balans mellan kost och träning.

Av Stefan Manning - 24 januari 2010 12:01

Nu sitter jag här och hetsar upp mig inför dagens träningspass. Har ätit frukost och stjälpt i mig några kopper kaffe. Det börjar spritta i benen och min kropp skriker efter träning. Kanske dags att göra den till viljes. Dags att dra på sig outfiten.

Av Stefan Manning - 24 januari 2010 10:46

Min vanliga hemsida har under hösten tyvärr blivit lite stymoderligt behandlad. Detta tänkte jag försöka råda bot på.

Nu när min webutvecklingskurs är avslutad, så har jag sakta börjat med att ändra ett par mindre saker på min nya hemsida. Det var ett par grejer som jag lite i efterhand insåg när vi studenter reviewade varandras alster. Det var nästan den nyttigaste övningen. Jag fick idel bra feedback, men jag fick också några synpunkter som jag kommer att ta fasta på.

Sedan är ju detta med snart. Jag har redan startat upp jobbet, men jag lär inte bli klar denna vecka. Det mesta jobbet ligger i att hantera alla mina bilder. Jag skall lägga detta på ett fotoalbum och länka dit. E-mailformuläret skall förbättras. Gästaboken är tanken att göra en egen och byta ut den som jag har länkat till idag. Men arbetet med denna gästbok kommer att bli en del i den kursen jag skall gå nu.

Min målsättning är att sjösätta en hyfsad OK version under februari. Jag måste se hur mycket tid kommande kurs tar.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards