Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Stefan Manning - 6 februari 2010 23:07

Jag orkade med nöd och näppe lyssna mig igenom detta bottenskrap av låtar. Priset togs ju när man fick upp en hip-hop:are på scenen. Vilken djävla skit rent ut sagt. När de 8 så kallade melodierna hade spelats upp. Slog vi över till 5:an och kollade på Mr Bean och Dantes Peak. Vi har sett dessa några gånger. Men underhållningsvärdet var hundrafalt högre. Hoppas det blir bättre låta nästa lördag. Fast, det kan ju faktiskt inte bli sämre.

Av Stefan Manning - 6 februari 2010 17:48

Detta blev Jonas Buuds resultat idag på Karlstads 6 timmars. Det näst bästa svenska 6 timmars resultatet någonsin av en svensk. Dessutom är det världsårsbästa. Jonas var 667 m från Rune Larssons rekord på 90 km som fortfarnade står sig från 1987. Länge såg det ut som rekordet skulle ryka, men Jonas tappade lite på slutet. Man blir imponerad. Även i damklassen var det tätt. Anna Grundahl vann med endast 93 meter för Anna-Karin Barhammar.

Det var verkligen en riktigt bra underhållning som bjöds i Karlstad idag. Det tackar jag för.

Av Stefan Manning - 6 februari 2010 15:06

Skall Rune Larsson gamla rekord på 6 timmars löpning ryka idag? Med mindre än en timma kvar i Karlstad, liogger Jonas Buud precis på gränsen att ta det. Det är grymt spännande nu. Vi snackar sekundjakt....

Av Stefan Manning - 6 februari 2010 11:38

Nu har jag fått igång reservdatorn. Jag har installerat ny hårddisk, formatterat den och tryck ner en Windows7 64 bitars. Sedan har jag lagt in en massa program som jag kör på min ordinarie PC och det visade sig att allt funkar ypperligt på en 64 bitars kärra. Så jag kommer även att höja min egen burk till 64 bitars OS. Det är skönt att ha en reservburk också. Datorn är två år gammal och har 2 GB internminne, men ändå rullar det på hyfsat. Lite segare än den min vanilga burk. Men några gigg minne till lär det nog bli bra fart på den.

Hur som helst nu har Carina en dator att jobba vid igen, medan Hon slåss med supporten för hem-pc:n. Jag kan säga att den supporten (Nicator) håller lika låga klass som admin på Marathon.se och puls.se. Hade jag varit i Carinas ställe, skulle jag skickat en brevbomb. Vilka puckon!

Av Stefan Manning - 6 februari 2010 11:14

Dagen har startat helt underbaaart! Jag sov tills jag vaknade (en av mina favvosysselsättningar). Stega upp och slukade två koppar kaffe och en fjärdedels energikaka. Carina var redan utflugen. Hon skulle ner till Sportlife och köre en Activiospinning som började 10:15. Men jag vägrar i det längsta att ställa klockan för att kliva upp. Sådant hålls man med på vardagar.

Hursomhelst, jag drog på löparstället och gav mig ut på en skön och avslappnande runda. Turen gick runt Kåhög på snöigt och delvis moddigt underlag. Åter igen fick mina icebugs göra ett bra jobb. Totalt 6,4  goa kilometrar. Inte så långt, men man få ta vad man kommer över så att säga.

Efter duschen klev jag upp på vågen. 93,2 kg! Jag har gått ner 10 kg sedan Sylvesterloppet på nyårsfton. Gissa om jag är nöjd.  :-)  Det känns verkligen som om man börjar få grepp om detta nu.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards