Alla inlägg den 25 februari 2010

Av Stefan Manning - 25 februari 2010 22:20

Jag vet inte i hur många år jag har tjatat om och avgett nyårslöften att gå ner i vikt och att komma under 90 kg. Och varenda gång har det blivit något mesigt litet kilo ner eller tvärtom - en viktökning. Jag startade året med 103 kg och har gått ner stadigt i vikt sedan jag startade på I-trim. Och nu 8 veckor senare når jag denna magiska gräns 90 kg. Inte nog med det, vågen stannade på 87,9 kg!! Det var faktiskt nästa så att jag började grina vid vägningen. Senast jag var nere på dessa vikter var runt 2003. Jag är 5 kilo lättare än när jag kärde min första ironman. Det totala glädjefantt som drabbade mig ikväll går inte att beskriva. Det hela förstärktes av att Carina också hade haft en bautstor viktnedgång.

Så länge jag har drömt om det, kämpat för detta och nu är det verklighet. Nu är jag där. Det är faktiskt väldigt svårt att ta in detta. Första kvartalet är inte slut och jag är 16 kg lättare. Varför har jag inte tagit tag i detta tidigare? Nu är det bara att fortsätta.

Jag kärde fyra varv nere på Itrim idag och det var tuffa varv. Sedan hade vi en gruppträff, där jag och Carina satt med varsitt brett flin. Efter gruppträffen var det gemensam träning och då körde jag två varv till. Nu körde jag hysteriskt och galet hårt. Jag var som i trans. Jag sneglade över ibland och kollade på CArina och Hon slet som fan. Det var två tokmotiverade individer som tränade ikväll.

Nu går jag snart till säng och jag är milt uttryckt ganska lycklig.

Av Stefan Manning - 25 februari 2010 07:18

Jag tycker det är väldigt konstigt att det helt plötsligt blir en massa sjukdomsfall på jobbet och att dessa sjuktillfällen råkar synka obehagligt väl med att det pågår ett OS i allmänhet och med svenskt deltagande i synnerhet, speciellt hockeymatcher. Sedan får man absolut inte nämna sådana här saker högt, därför att de "sjuka" personerna är så djävla fräcka att de har mage att bli förbannade om detta kommer på tal. däremot tycker jag lite synd om de som verkligen är sjuka och sveps med i vågen av misstänksamhet.

Det skulle vara kul att se lite statistik från försäkringskassan över sjukfrånvaron kontra ett pågående olympist spel.

Av Stefan Manning - 25 februari 2010 06:19

Nuläser jag i tidningarna att många arbetsgivare kommer att ge löneavdrag för snökaoset. Det kommer som vanligt i svensk anda att suras över detta. men jag kan inte förstå varför. Som det stod i artikeln. Det ÄR arbetstagarens ansvar att se till att komma till jobbet i tid. det har ju till och med arbetsdomstolen slagit fast enligt artikeln.

Det kan inte undgått någon att detta snökaos var på gång och det utfärdats varningar för detta. Då får man ju helt enkelt ta höjd för det och planera sin resa till jobbet. Starta tidigare för att komma i tid. Hitta alternativa sätt att komma till jobbet. Jag tillhör de lyckligt lottade som kan sitta hemifrån och jobba om jag vill. Men jag var på jobbet varje morgon, trots väder. men varför är det så djävla svårt för vissa att över huvud taget använda huvudet till att tänka lite? Så valet är ju enkelt. Kom i tid till jobbet eller få löneavdrag. Idag skall folk bara ha och ha, men inte göra något själva eller så lite som möjligt.

Av Stefan Manning - 25 februari 2010 06:00

Där ser man. Idag skulle jag tagit bussen till jobbet, eftersom det är enklare när man sedan skall ner till I-trim och träna. Detta kom jag på också på denna morgon. Men då satt jag i bilen på väg genom Tingstadstunneln. Det är ju inte klokt vad en vana kan sätta sig snabbt och vad svårt det kan vara att bryta en vana. Jag fick en liten tankeställare där.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards