Alla inlägg den 27 februari 2010

Av Stefan Manning - 27 februari 2010 21:14

Jag måste nog erkänna att kvällens startfält var ganska vasst. Anna Bergendahls låt var riktigt bra. Dessutom har hon en riktigt bra röst som passar bra till låten. Ett bra val. Men återigen slog fjortisstimmet till igen och släppte upp 1000-megawatts-smilet Jöback till Globen. Suck! Jag hade faktiskt hellre sett Neo gå vidare. Men det blir ju inte alltid som man önskat.

Av Stefan Manning - 27 februari 2010 19:59

Nu börjar den fjärde deltävlingen av melodifestivalen. Det har varit tre bottenapp hittills. Kommer den fjärde tävlingen vara lika dålig? Eller kan den bli ännu sämre? Återstår att se, eller höra kanske.

Av Stefan Manning - 27 februari 2010 17:45

Idag blev det lite löpning tillsammans med Carina. Underlaget är si så där. Visserligen har snösmältningen satt igång, men det blev en salig blandning av ren asfalt, slask, is och stora pölar av smältvatten. Löpningen kändes trots allt väldigt bra. Jag känner verkligen av min viktminskning. Det går ju betydligt lättare att springa nu. Jag känner att jag nu har ett löpsteg. Nu med facit i hand så kan jag inte själv fatta hur jag har kunnat springa både korta lopp och ultror vägandes 100 kg och mer.

Dagens pass sprang jag till Carina. Hon börjar verkligen komma igång nu också. Det blev både fram- och bakåtintervaller på vår tur. För omväxlings skull sprang vi in mot Göteborg utmed Utbyvägen och vek av mot Sävenäs återvinningsstation, vid Lemmingsvallen. Passerade över Säveån och följde en gång- och cykelbanan tillbaka till Partille. Carina mätte upp rundan till 8,45 km. Det blev längre för mig - 10,28 km - eftersom jag sprang ju lite fram och tillbaka. Vi var ute i ca 1½ timma och vi var båda jättenöjda med vårt pass. Framför allt var det en underbar känsla att få kuta på bar asfalt igen. Jag sprang för första gången på länge utan icebugs. Det är väl fortfarande ett gränsfall om man skall ha dom eller inte. Men trailskorna vann med en knapp marginal.

Av Stefan Manning - 27 februari 2010 11:43

Idag fick jag ett mail från monster.com. Jag har skapat ett CV där och så matchar monster mitt CV mot lediga jobb som dom får in. Idag kom det ett jobb, som verkligen lät intressant. IT-ansvarig. Men jag börjar tveka. Projektledare och samtidigt vara operativ systemförvaltare. Jag kommer även att ha en beställarroll mot externa leverantörer, samt att ha lite personalansvar. Jag misstänker att det skulle gå knackigt i början, men att jag växer in i en sådan roll. Jag har arbetat som arbetsledare. Min stora brist är att jag inte riktigt till 100% har haft en projektledarroll. Jag har varit i den rollen, fast inte helt och hållet så att säga. Det enda jag inte har gjort är att vara i en ren beställarroll.

Företaget ligger mycket bra till med tanke på geografisk placering och uppfyller även kravet att det inte rör sig inom fordonsbranschen.

Så nu är frågan skall jag söka detta jobb? Eller skall jag satsa på det jag har? Tankarna far genom skallen och här krävs en rejäl långpanna för att sortera upp detta i mitt inre. Dessutom måste jag hitta någon att prata med. Jag är i starkt behov av ett bollplank.

Av Stefan Manning - 27 februari 2010 11:39

Härligt! Jag har sovit länge och nu skall jag bara processa en lätt frukost innan det blir dags för en löprunda. Det kommer att bli en kortare och lugnare sväng idag. Främst av den anledningen att jag vill reka isläget på gång- och cykelbanor. Från min utsiktspunkt ser det ganska bra ut. Men en närmare granskning kan inte skada.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards