Alla inlägg under februari 2010

Av Stefan Manning - 22 februari 2010 15:09

Hmmmm....  Jag undrar om jag skulle ta och skotta undan på terassen, medan det är lös snö. Det har blivit en rejäl driva på utsidan som kryper upp mot fönstren och det kan ju bli lite djävligare sedan. Nu är det hyfsat lättskottat. Skall bara se hur jag tar mig ut dit. Tål att tänka på.

Av Stefan Manning - 22 februari 2010 13:17

Jag har fortfarande ont i huvudet. det vill inte ge sig. Kanske är det träningsabstinens? Eller något annat...?

Av Stefan Manning - 22 februari 2010 07:01

Det gick bra att ta sig till jobbet idag, trots allt skriveri i tidningarna. Visserligen är det packad snö i ytterfilen på E20 och ett uppkört hjulspår i innerfilen. Men det är ju bara att ta det lugnt och rulla med i rytmen samt ha lite avstånd så är det inga problem. Om man räknar med att det tar 5 minuter extra med bilen till jobbet, så är det inget att hetsa upp sig för.

Det som kommer att ställa till det är alla dessa som skall gå till överdrift och köra överdrivet föriktigt, typ 50 knyck ute på leden. Jag kan inte alls förstå varför dessa skall vara ute i trafiken och skapa incidenter och olyckor. Har man inte större självförtroende kan man lämna bilen hemma och och kollektivt den dagen. Det är dessa människor som är den riktigt stora trafikfaran.

Av Stefan Manning - 22 februari 2010 06:07

Så var man inne i ekrrohjulet igen efter två dagars permission därifrån. Igår kväll kände jag mig inte särskilt bra. Huvudvärk gjorde mig ganska utslagen. Det var som om någon satt en huva på skallen som man kunde spänna åt.

Kändes lite bättre i morse, men inte ett hundra procent.

Av Stefan Manning - 21 februari 2010 17:18

I morse var Carina uppe och hängde på låset. Hon bokade in oss båda till Vasaloppsspinningen söndag den 7 mars på Sportlife i Partille. Naturligtvis kör vi hela racet. Fattas ju bara annat. Det blir första gången vi kör Vasaloppet på ett annat ställe än gamla Lerums Sportcentrum. Fördelen här är att man kan boka sig. Först till kvarn. I Lerum var man tvyngen att köra en massa söndagar och på så sätt kvala. Det tyckte jag var skit eftersom man blir bunden och inte kan åka på tävlingar. Denna olat slipper vi på Sportlife och det tackar jag för. Det blir en fin genomkörare till Skövde helgen efter.

Av Stefan Manning - 21 februari 2010 13:45

Även idag blev det löpning. Jag bestämde mig för den kortare turen runt Kåhög. De första 3,5 - 4 kilometrarna var oplogat och lite halvjobbigt att springa. Men när jag passerade gården vid Kåhög blev det genast bättre och ett kanonbra underlag. Efter ytterligare en nkapp km, mötte jag Carina som som körde varvet åt motsatta hållet. Jag slog naturligtvis sällskap med Henne och körde lite framåt och bakåt på gångbanan, lite lätt intervallinspirerat. Totalt blev rundan 7,3 km. Jag kände mig nöjd med löpningen och den känns avgjort lättare nu när man är nere på 90 kg.

Av Stefan Manning - 21 februari 2010 09:49

Satt jag och kollade på melodifestivalen. Men jag kan konstatera att årets upplaga är ett av de sämsta jag sett. Varför tittar jag? Jag fattar det inte själv. Men vadå svenska folket röstar? När en sådan som Darin kommer till Globen så är ju detta enbart ett resultat av uppropet: "Fjortisar i Sverige! Förenen Eder!"

Man hittar mer guldkorn i Talang 2010.

Det läggs mer energi på framträdanden och effekter på scenen än på sången. Så djävla ryskt.

Av Stefan Manning - 20 februari 2010 17:37

När Carina skulle göra lite kaffe till pluggandet, visade det sig att bryggaren hade pajat. Utan någon som helst tvekan klädde vi på oss och gick ner till Allum för att köpa en ny. Kaffe måste vi bara ha. Till slut hittade vi en som passade oss på ICA Maxi. Mission accomplished! Nu sitter jag här och smakar på vårt nybryggda kaffe från vår nya bryggare. Det smaka gott.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards