Alla inlägg den 17 mars 2010

Av Stefan Manning - 17 mars 2010 18:59

Upptäckte att mina slitna och för stora jeans nu hade gjort sitt. Det var ett stort håll på insidan av låret. Bara att kasta dom brallorna. Jag kollade i garderoben på mina andra byxor och kunde konstatera att det ena paret efter det andra var för stora. Det fanns ett kar kortbyxor som skulle funka fortfarande. Men det är ju inte säsomg för det ännu.

Då återstod bara en sak att göra. Köp nya brallor. Det bar därför av i ilfart ner till Allum och Dressman, med Carina i hälarna. Efter en snabb provning av ett par storlekar som Carina hämtat, värptes ett beslut fram och valet stannade på ett par svarat MacGordon jeans. Dessutom köpte jag en ny och kortare livrem. Knappt 10 minuter senare tågade jag ut ur butiken 375 spänn fattigare.

Av Stefan Manning - 17 mars 2010 08:14

När man kommer in till oss på jobbet, så märks det att många flyttat och att kåken töms. Jag associerar till Ulf Lundells låt - "Jag trivs bäst i öppna landskap...". Även fortsättningen på den strofen är ganska passande - "...nära havet vill jag bo..." eftersom vårt nya ställe ligger precis intill havet och vi har havsutkik.

Av Stefan Manning - 17 mars 2010 06:09

Så. Nu sitter man på jobbet och har kört lite morgonkontroller. Nu kan man ta en kopp kaffe. Vi skall bara sitta kvar tre dagar till i denna gudsförgätna kåk, som byggstandarden glömde. Från och med nästa vecka börjar vi jobba i det inte minst lika avlägsna, men betydligt fräschare Arendal.

Jag skulle vilja ha ett jobb där jag slipper åka över Göta Älv.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards