Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Stefan Manning - 21 mars 2010 23:27

En väldigt knepig men rolig helg är till ända. För första gången på länge går jag till jobbet med ett leende....

Av Stefan Manning - 21 mars 2010 21:42

Idag har jag firat med Carina. Det blev faktiskt en pizza och en öl på restaurang Timjan där vi bor. Det är inte alla dagar man får uppleva sådana här framgångar. Vi bestämde oss för att varje gång vi får sådana här framgångar, skall vi gå till Timjan och fira. Helt OK tycker jag.

Av Stefan Manning - 21 mars 2010 18:51

Idag sprang jag Göteborgsvarvets seedningslopp. Målet med att starta i detta lopp trots att jag inte skall springa Göteborgsvarvet var att göra ett allvarligt försök att gå under 60 min på milen och helt enkelt se var jag stod någonstans efter alla tappade kilon. Det hela gick långt bättre än vad jag vågat drömma om.

Banan var helt platt med några knixiga svängar. Det som ställde till det idag var blåsten. Speciellt på andra varvet hade vi ett parti med riktigt rejäl motvind. Jag tog rygg bakom en storväxt herre. Visserligen gick tempot ner mot 6:10 - 6:20 per kilometer, men det var det värt. Arrangemanget var väl OK, men det var väl ingen höjdare att springa mellan paerkerade bilar däremot. Jag öpnnade med 5:22 på första kilometern. Alla kilometrar gick ju under 5 min tempo utom den där motvindskilometern som gick på 6 minuter jämnt.

5 km passerades på 28:31 och 10 km passerades på 57:45 (egen klocka). Jag passerade mållinjen på 1:00:13. Det gör ett snitt på 5:43 per kilometer! Min snittpuls var 165 slag, dvs 84,6% av maxpuls, så visst tog jag i.

Jag är så glad och lycklig, så att jag inte vet vilket ben jag skall stå på. Jag har väntat länge på detta ögonblick - triumfens ögonblick - Det var väl en fyra-fem år sedan jag var på dessa tider. Viktminskningen och mitt engagemang på I-trim har gett resultat. Nu har jag fått utdelning på detta och jag vet innerst inne att, resan inte stannar här. Att äntligen två gånger på två dagar få sluta en runda på 5:43 tempo i snitt, ger mig vid handen att förrgårdagens pass inte var en tillfällighet. Min exil i landet bortom 6 minuter är över. I'm back!

Av Stefan Manning - 21 mars 2010 09:19

För vissa troende är söndagen vilodag. Jag tillhör tack och lov gruppen ateister och behöver inte ta hänsyn till religiöst trams. Men idag är söndagen ingen vilodag, det är en ansträngningsdag.

Idag skall det springas seedningslopp på en helt platt bana i Göteborg. Nere på STCC-banan på frihamnens bananpir. Distansen är 10548,75 m, dvs ett kvarts marathon. Nu skall jag förvisso inte springa Göteborgsvarvet, men jag skall ändå springa för att få ett så kallat formbesked. Fast mitt riktga formbesked kommer från vågen och utgörs även av mitt magmått. Men jag såg i förrgår vid löppasset vad som hände. Dagens övning kommer att visa om det var en engångsföreteelse eller bekräfta det löppasset.

Hur som helst det skall bli trevligt med lite nummerlappslöpning.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards