Alla inlägg den 27 mars 2010

Av Stefan Manning - 27 mars 2010 17:45

Har varit ute och sprungit idag. Och utan att ha ambitioner så gick det återigen fort.Jag staratde i ett behagligt tempo - tyckte jag. Första kilometern visade 5:33, likaså andra kilometern. Då började hornen växa fram på mig igen och jag bestämde mig för att trycka på. Jag passerade femkilometarn på 27:47! Det är knappt så att man kan tro det. Det betyder ett snittempo på 5 minuter 33 sekunder per kilometer. Jädrar i gatan vad jag är nöjd med det. Detta skall jämföras med seedningsloppet förra helgen då jag tog femman på 28:19 - 5:43 tempo. De sista två kilometrarna fick bli vad en del kallar för nedjogg. Jag mötte Carina strax efter och vi slog sällskap hem. Även Hon uppnådde ett mål idag. Så nu sitter vi här och är jättenöjda.

Av Stefan Manning - 27 mars 2010 15:24

Nu har jag anmält mig till Båstads marathon som går den 3 juli. Det är fösta gången den körs och jag har en känsla av att det kommer att bli en vacker bana att springa på, där ute på Bjärehalvön. En annan tilltalande sak med denna mara, är att maxtiden är 7 timmar. Detta skapar utrymme för långsamma löpare att våga ta steget ut och prova en liten mysig mara. Bra tänkt arrangörerna...

Av Stefan Manning - 27 mars 2010 14:23

Nu är det minsann rörelse i Portugal. Vänner och bekanta reser hem från Monte Gordo och några åker dit (till Monte Gordo alltså). Undrar om det blir någon form av vaktavlösningsceremoni på flygplatsen därnere? Det har ju blivit en djävla fart på verksamheten därnere. Springtime tar ett jättetag med skyffeln och får upp ett lass halvt djupfrysta svenskar med spring i benen och kastar ner dom till Monte Gordo för en upptiningsprocess på en till två veckor, beroendes på hur djupfrysta dom har varit. Så denna nyskapade industri för löpstinna svenskar i mer eller mindre blåvalsformat kommer att leva vidare ett bra tag framöver. Jag hoppas i alla fall det. Jag var där 2007 och jag är riktigt sugen på att åka dit igen - i ordens alla bemärkelser.Ni som är därnere. Spring för mig också.

Vadå? Jag avundsjuk? Näe... vad får Ni det ifrån?

Av Stefan Manning - 27 mars 2010 13:18

Nu har kag och Carina försökt att få i gång Hennes careta. Alla upplivningsförsök har varit förgäves och det var nu dags för den slutliga lösningen (om man nu får använda ett sådant uttryck i jante-Sverige). Bildjäveln skulle bogseras igång. Bogseröglor och andran nödvändiga utensilier införskaffades inför detta event.

Efter att monterat skiten, bar det av. Vi körde fram och tillbaka i omgivningarna, men inte ett enda livstecken. Inte en enda tendens till att bildjäveln startade. Då var det inget att diskutera längre. Bogseringen gick vidare till Hisingen och bilverkstaden för avstjälpning och eventuell slutförvaring.

Nu bar det sig inte bättre än att ägaren råkade att befinna sig på plats, trots att det inte var öppet på verkstaden. Han hjälpte oss att knuffa in bilskrället på en p-plats. När Carina sedan redogjorde för våra vedermödor och ett antal kontrollfrågor från honom ställdes, så kunde man se att ögone glimmade till på honom och följande lämnade hans mun: "Det här känner jag igen...."

Hela gänget drog ut bil det fyrhjuliga liket. Huven vräktes upp återigen för en snabb obuktition. Imotorrummets högra del satt en stor röd knapp, som han klappade till. And behold! Bilen startade! Bara så där. Det visade sig att denna röda knapp var ett nödstopp till bränslepumpen. Och om bilen får sig en kraftig stöt eller smäll, så löser den ut och stoppar bränsletillförseln. Detta för att det inte skall läcka ut bensin vid en krock. Så enkelt var det. Och Carina hade dunsat i en snövall när Hon skulle parkera under snökaoset och det var nog då det hände. Men kunde inte dom där djävla fransoserna skrivit något om detta i instruktionsboken!!?? Det skall väl tilläggas att detta fel är synnerligen ovanligt eftersom det tog lite tid för vår stjärnmekaniker att komma på detta.

Men där stod han som Jesus med båda armarna ut, det var nästan så att det var en aura runt omkring honom och vi stod där och bara glodde. Nu lät vi bilen stå kvar där. För han tyckte att motorn ändå inte gick särskilt rent. Problemet löst och vi hade en god anledning att garva på hemvägen.

Av Stefan Manning - 27 mars 2010 09:40

Skönt att få sova ut. Den här biten är väldigt viktig för mig eftersom jag går upp så förbannat okristligt tidigt på arbetsdagarna. Det känns i kroppen nu att man tränat hårt, men det är ingen stelhet på något sätt. På dagens agenda står träning, studier och bogsering av bil. Annars så är det en ganska lugn lördag.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards