Alla inlägg den 5 april 2010

Av Stefan Manning - 5 april 2010 21:33

Så var denna ledighet till ända. Men om tre dagar är det dags för en ny långledighet. Så det borde nog inte vara några problem med att få denna vecka att gå. Trots att jag inte fick pluggat denna helg är jag ändå nöjd. Jag har ju fått träna, även om denna dag blev en vilodag. Men vila ingår ju också i träningen (tyvärr).

Av Stefan Manning - 5 april 2010 16:32

Nu är brödet klart! Inget proffsjobb precis, men det var fullt ätbart. Kunde inte låta bli att norpa en liten bit när den kom ut ur ugnen. Men nu står det och svalnar under handduk. Tror inte jag har bakat ett bröd på en bra bit över 20 år. Vi får väl se om jag fortsätter bagarkarriären.

Av Stefan Manning - 5 april 2010 13:25

Fick ett infall idag och fick för mig att baka bröd. Först hittade jag inte degkrokarna till min gamla elvisp och när jag höll i själva vispen så rasslade det av lösa delar. Dessutom hittade jag inga långformar.

Så första steget blev att gå ner till Allum och handla ny elvisp, långform och de ingredienser som fattades. När det var ordnat så plockade jag fram receptet. Det skall bli ett bröd gjort på havregrynsgröt och dinkelmjöl. En arbetskamrat hade bakat detta bröd och det var grymt gott. Nu skall vi se om jag kan få producera något ätbart.

Av Stefan Manning - 5 april 2010 09:35

Vaknade tidigt idag, trots den sena sänggången. Sitter just nu och väntar på att kaffet skall bli klart. Får jag inget kaffe då jag vaknar, då kommer jag garanterat att inte funka denna dag. Denna sista dag på min lpåskledighet. Fast jag kommer att gå en kort arbetsvecka till mötes, eftersom jag är ledig på fredag och måndagen efter.

Av Stefan Manning - 5 april 2010 00:37

Herr Larsson! Jag kan inte sova! Ja, så sa Martin Ljung i den berömda sketchen. Ni ungomar inte fattar ett dyft om vad jag dillar om nu, men det gör vi seniorer. Fast nu har jag ingen snäll medresenär som läser en saga om en "liten gyybe, som bodde i en lådda..." Jag får blogga i stället.

Nu mår jag i alla fall bättre, men det var ganska "päckigt" innan. Men nattugglan i mig håller mig uppe. Värre blir det när arbetsveckan startar, då åker jag till jobbet när tuppet fortfarande befinner sig i sin REM sömn. Visst är det skillnad på arbete och fritid.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards