Alla inlägg den 7 april 2010

Av Stefan Manning - 7 april 2010 18:40

Sitter här hemma och är faktiskt lite slö, men behagligt slö. Dagens pass kändes kanonbra och det var inga problem med svackor eller annat otyg. Jag har sprungit ganska jämnt och det har inte varit några som helst problem och det är jag nöjd med.

Av Stefan Manning - 7 april 2010 09:38

Drygt två och en halv timmas livskvalité i form av morgonlöpning till jobbet. Startade hemifrån kl 05.00 Härlig känsla att springa i mörker och möta gryningen vid Göta älvs strand utmed Göteborgs hamn.  Sprang sedan över Älvsborgsbron och beundrade utsikten. Då insåg jag att detta kommer bli en alldeles underbar dag. Denna väg jag tog idag var knappt 1,5 km kortare än den förra. Detta kommer nog att bli den väg jag väljer till jobbet framöver. den var dessutom trevligare att springa än den andra via frihamnen och Lindholmen. Jag körde med Vitargo elektrolyt sport dryck idag och jag får nog säga att det var inge höjdare. Ja, den funkar, men that's it! Fortfarande så är Dahlblads den vassaste kniven i sportdryckslådan.

Men man kan inget annat än att känna sig tillreds inombords efter ett sådant här pass. Då är då som det är gôtt att leva...

Av Stefan Manning - 7 april 2010 08:30

Igår kväll var LEK gänget hemma hos oss för träning och lite social samvaro. Det blev lite hit och dit intervaller, som jag och Eva mest sprang. Jag ville inte dra på för hårt med tanke på morgondagens jobblöpning. Men det gick ju inte att undgå att bli trött ändå, när man springer tillsammans med denna hetsande dam.

Som vanligt avslutades det hela med en liten måltid och slutligen bänkade vi oss framför TV för att se det första avsnittet av den nya löparserien Sverige Springer. Tyvärr måste jag säga att det hela blev en besvikelse. Det var inte mycket att se. Däremot var det en glädjande överraskning att LEK ställde sig upp och sjöng för mig. Detta med anledning av att jag fyller år på fredag. Det överlämnades en present i form av boken Löpare: Ett släkte för sig. En rolig bok som jag hann läsa några rader i innan jag somnade. Den levererar ju en hel del sanningar. Tack snälla LEK-kamrater  :-)

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards