Alla inlägg den 11 april 2010

Av Stefan Manning - 11 april 2010 22:22

Hurra! Idag är det söndag kväll och jag skall inte till jobbet imorgon. Jag är ledig! Det skall jag njuta av i fulla drag. Så det vanliga veckoförberedelserna inför måndagen kan jag skippa. I alla fall ett dygn framåt.

Av Stefan Manning - 11 april 2010 17:53

Var ute vid lunchtid idag och sprnag med Carina. Det blev bakåtintervaller i parti och minut. Efter en bit så gick Carina vidare till Kåhög och jag drog vidare upp mot Jonsered. Jag hade då vi skildes ganska exakt 5 km på min Garmin. Turen gick 1,3 km upp, förbi stationen och fabrikerna där jag vände. Jag sprang tillbaka samma väg som Carina hade tagit, men Hon måste dragit på, den lilla vesslan, för jag hann aldrig ikapp Henne. Garminen stanndes på exakt 11 km. Tempot var bra. De sista 6 kilometrarna gick på 34:50, vilket gör ett snittempo på 5:48.

Jag tog i lite extra för att hinna ifatt, men jag kände mig inte utpumpad. Med tanke på att jag sprang en halvmara igår så var jag mycket nöjd med träningspasset. En extra krydda, var att jag såg säsongens första tussilago.

Av Stefan Manning - 11 april 2010 11:20

Satt och kollade på Paris marathon på Eurosport. Det blev ett banrekord kross på damsidan, men fransyskan som kom tvåa. Ja, hur mycket hjälp skall tillåtas egentligen. Jag måste nog hålla med kommentatorn att detta var ett gränsfall.

Men dagens bästa nyhet är Jonas Buuds tid på TEC100. Han sprang 100 miles (160,1 km) på 12 timmar 35 minuter. Sanslöst galet bra tid. Och detta i terräng dessutom.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards