Alla inlägg den 15 april 2010

Av Stefan Manning - 15 april 2010 21:36

Troligtvis har den som kommer sist i en tävling aldrig varit så glad. En gång i tiden hade jag en vision att när man går i vikt så kommer tiderna av sig själv och efter ett tag så landar jag kanske ner på 55 minuter. Idag fick jag även besked vid min veckovägning att jag har kastat av mig ganska exakt 20 kg sedan årskiftet. Stärkt av detta besked åkte jag till Stenkullen. Jag passerade milen vid seedningsloppet på 57:45 och var grymt nöjd. Idag på Jogg.se KM 10000 m bana stannade jag klockan efter 25 varv. Garminen visade 10,14 km och tiden 54:19!!! Enligt min Garmin passerade jag 10 km på 53:49! 5 km passerades på 26:40! Detta överträffar alla mina förväntningar 10 gånger om. Jag sprang 21,1 km i lördags, söndag 11 km, måndag 11,3 km, tisdag 5,6 km och 22,78 km igår. Jag kände mig naturligtvis ganska sliten och trött och var på väg att strunta i dagens race. Men så krossar jag min tid från seedningsloppet trots allt detta. Då skall man var djävligt nöjd. Nu blir det i alla fall en dags totalvila. Jaädrar i gatan vad jag känner mig nöjd nu.

Av Stefan Manning - 15 april 2010 14:45

I och med jag anmälde mig till Sunne marathon, så piggnade jag till och nu känner jag mig dundeersugen på attt springa KM 10000 m på bana ikväll. Så färden går till Stenkullens IP ikväll för Jogg-KM. Är jag running addicted?

Av Stefan Manning - 15 april 2010 14:41

Den första maj går Sunnes löparfestival av stapeln. Då anordnas en rad lopp på olika distanser. Jag väljer naturligtvis den längsta distansen - marathon. Det skall bli himla kul att få springa en mara igen och jag är grymt sugen. Träning och viktminskning har gått bra den senaste tiden. den enda haken är att jag har lovat att jobba första maj. Men nu verkar det inte bli något med det och om det håller i sig, ja då blir det mara. men det hindrar mig inte från att anmäla mig, vilket jag också har gjort. Hoppas det skiter sig med jobbet. Marathon är ju mycket viktigare.

Av Stefan Manning - 15 april 2010 12:57

Nu har jag fixat och donat så att jag kan fortsätta kursen till hösten. Vilket ger mig tid att knäcka en del uppgifter nu och framåt. Och så har jag även hela sommaren på mig. Me like!

Av Stefan Manning - 15 april 2010 06:21

Jag inser att jag nog inte kommer att hinna med min distanskurs. Det är en deadline på alla uppgifter som går den 15 maj och det lär bli grymt svettigt att hinna den. det är bara en månad kvar. Första uppgiften är inte inlämnad även om den är i sitt slutskede. Var tog all tid vägen? Lite surt sa räven, för detta är en kurs jag verkligen vill ha. Jag måste nog bli bättre på personlig planering. Det har aldrig varit min starka sida. Jag måste nog helt enkelt söka om kursen till HT2010. Skit också...

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards