Alla inlägg den 19 april 2010

Av Stefan Manning - 19 april 2010 18:50

Cyklar man till jobbet, så får man vackert också cykla tillbaka. Hemresan som jag trodde skulle bli lite halvseg, gick faktiskt undan jämfört med morgonens resa. Nästan 10 minuter snabbare. Gjorde verkligen en ryggsäck med dator så jädrans mycket?

Nu känner jag att jag börjar slöa till lite, så där behagligt slö. Det känns skönt.

Av Stefan Manning - 19 april 2010 12:04

Min chef sitter fast i Sydafrika på grund av denna vulkanaska. men jag undrar om den spjuvern inte står i kö för att köpa billiga biljetter till fotbolls-VM? Den lille rackarn. Jag har ett par kollegor som får ställa in sina resor idag också. Att ett överhetttat berg skall ställa till så djävla mycket djävelskap. men det positiva är att planeten får vila sig ett par dagar för all skit som alla planen släpper ut. Fast det kompenseras väl av askutsläppet från vulkanen. Man inser hur sårbara vi är egentligen.

Av Stefan Manning - 19 april 2010 07:47

Idag var det premiär för utomhuscykling. Turen gick samma väg in till jobbet som jag brukar springa. Det var 1,5 minus ute i morse, men vindstilla, så satte man bara på sig lite kläder så är det helt OK. Jag ville passa på idag eftersom vädret är bra. Det skall ju regna senare denna vecka.

Cyklingen gick bra. Det kändes väl lite ovant och jag var lite stel i benen. Det jobbigaste var att ha jobbdatorn på ryggen. Kände mig lite trött i ryggen de sista kilometrarna. Men annars flöt det på bra. Sträckan garminades till 22,89 km och det tog mig 64 minuter att cykla. När jag väl kommer igång senare borde jag väl ligga under timman. Jag cyklade in på min mountainbike. Det går lite trögare än med racern och ger därför lite bättre träning.

Nu känns det bra och det kommer att bli lättare på hemvägen för då slipper jag ha en PC på ryggen.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards