Alla inlägg den 21 april 2010

Av Stefan Manning - 21 april 2010 17:43

Jag känner mig bara så jädrans seg. Vet inte vad som håller på att hända. Jag är dock feberfri, så det är inget sådant. men ändå känns det som om jag har nå't skit i kroppen.

Av Stefan Manning - 21 april 2010 06:50

Frågan är hur jag skall göra. När jag satt och tittade på programmet Sverige springer igår tillsammans med mina vänner, så blev jag inte särskilt imponerad. För det första, ett halvtimmes program där man skall klämma in så mycket som möjligt på mindre än 30 minuter, eftersom det är ett störande reklamavbrott. Jag tycker det är rent förkastligt och ger inte ett enda skit. Varför kan man inte istället ha ett tema i ett program som man fördjupar sig i. Exempelvis. Så här kommer Du igång, så här tränar Du vinter tid, utrustning, klara maran, springa i värme, näringsintag under löpning etc, etc. Det hade varit bättre och kalla programmet - Spridda skurar för löparintresserade.

Jag är egentligen som blåbär inte intresserad att se hur elitgrabbarna sprätter runt på Skatås och kör tröskelintervaller i 3 - 3½ min tempo. Första programmet var egentligen en massa blaj. Förra programmet blev man helt plötsligt inkastad i backintervaller. Sedan blev det nå'n flash från MonteGorde eller något lopp. Rörigt. Vilken målgrupp riktar man sig till i denna serie? Elitmotionärer eller blåbär som vill komma igång? Den är defenitivt inte uttalad.

Just nu sitter jag och uppdaterar min hemsida. Under rubriken "Råd och Tips" hade jag tänkt att skriva lite goda råd, baserade på mina egna erfarenheter, till den kategori som hade tänkt att komma igång med löpning eller precis har kommit gång. Problemet är att denna text blir för maffig att lägga på en webbplats, därför att jag hela tiden kommer på saker som jag vill ha med. Den är redan uppe i 11 sidor om jag klistrar in den i Word. Så därför började tankarna snurra igår kväll när jag kom hem. Kanske man skall fortsätta och skriva och låta det bli en bok istället och ha en sammanfattning på webbplatsen? Jag vet faktiskt inte. men det skulle ju vara lite kul att skriva en liten bok.

Av Stefan Manning - 21 april 2010 05:46

"...den går inte att spotta ut!" Ja så sjöng Factory i början av 80-talet i sin låt - Efter plugget. Jag känner den klumpen och jag vaknade upp idag med att känna mig lite mer tjockare i halsen än brukligt och kom då att tänka på den låten. Det här gillar jag inte. Egenhändigt utförda mätningar igår visade inga tecken på feber. Men nu börjar jag undra om det är nå't på gång. Hus som helst, så skall jag vila idag. Jag hade annars tänkt att springa lite efter jobbet. Det behöver ju inte vara något, men det verkar som min kropp skickar signaler till mig. Jag tar det lugnt så att jag kan springa på lördag.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards