Alla inlägg den 25 april 2010

Av Stefan Manning - 25 april 2010 22:14

Som alternativ till mitt ofrivilliga träningsuppehåll, så har jag gjort lite styrketräning nach hause ikväll. Det behövs verkligen, milt uttryckt. Jag är inte stark i överkroppen. That's a fact. Först gjorde jag plankan i 60 sekunder. Därefter blev det en sidoplanka på 2 x 45 sekunder. Jädrar vad jobbigt. Där finns förbättringspotential. Sedan blev det 10 armhävningar - ungefär det jag orkade. Körde vidare med situps och benlyft. Jag avslutade det hela med lite hantelövningar- Totalt höll jag på i drygt 15 minuter. Jag kanske skulle göra dett lite oftare.

Bålstabilitet kommer att behövas inför kommande ironman och ultror.

Av Stefan Manning - 25 april 2010 19:58

Idag kände jag att jag var bara tvungen att få komma ut, så jag och Carina drog ut på en långpromenad, för att döva träningsabstinesen. Det är i alla fall bättre än att inte göra något alls.

Av Stefan Manning - 25 april 2010 09:46

Igår var jag och Carina traditionsenligt på Restarang Kråkan på kvällen efter Kungsbackaloppet. Oavsett man sprungit, varit funkis eller inte sprungit. Det har bara blivit så. Det är det enda tillfälle vi kan få ventilera och öva på våra bortförklringar och dessutom har en trevlig och avkopplande stund.

Innan vi åkte dit, så tog vi en avstickare till mitt jobb för att hämta en kasse jag hade glömt. Vi han med en kort promenad vid ett stilla hav. Det var en skön stund.

Nu skall jag fokusera på att bli OK inför Sunne marathon. Lyckas jag, så blir jag glad. Om inte - shit happens.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards