Alla inlägg den 28 april 2010

Av Stefan Manning - 28 april 2010 22:01

Jag har inte känt mig ett hundra idag. Det har kommit två hostattacker. Ganska kraftiga, men inte lika brutala som föregående. Detta har motvilligt fått mig att fatta beslutet att det inte blir springa av idag. Sådant här gör mig sur. Men jag vet ju att dagen kommer då jag kan köra igång igen. Bara tålamod som gäller.

Av Stefan Manning - 28 april 2010 10:34

Det är förkylningstider. jag hostar. Carina hostar, alla hostar. Jag fick tips av en kollega på ett preparat som heter Lemsip som skall vara en riktig förkylningskiller. Problemet är att den får inte säljas i det överbeskyddade Sverige. Så jag har nu beställt det via Internet. Så får jag prova om det funkar och om medicinen också funkar. 173 svenska pengar inklusive frakt.

Av Stefan Manning - 28 april 2010 06:13

Nu har jag styrketränat två gånger denna vecka och det hemma i lägenheten. Jag har börjat med plankan - en minut. Sidoplanka på vardera sidan - 45 sekunder. Djävlar vad jobbigt. Här finns en klar utvecklingspotential.

Sedan fortsatte jag med armhävningar 10 - 15 st (det är vad jag mäktar med). Crunches 20 - 30 st. Fortsatte detta infall med benlyft 3 x 10. Det hela avslutades med lite hantlar. 2 st 5 kg:s, som jag vann på Prinsens minne. Här gjorde jag några rörelser i set om 3 x 10.

Av Stefan Manning - 28 april 2010 06:08

Känns inte som om det kommer att bli viktnedgång denna vecka. Grejen är att jag åt upp mig inför lördagens Kungsbackalopp och var tvungen att ställa in loppet på grund av hostan. Det blev både pizza och fet mat på restaurang Kråkan. Det är först igår som jag kom i riktig matbalans igen. Nåväl, jag får ta den smällen och ställa mig som en man på vågen i morgon.

Man kan ju förlora ett slag, men behöver inte förlora kriget för den sakens skull. Jag inser att detta blir en blajvecka på den fronten och har redan lagt den till handlingarna.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards