Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Stefan Manning - 3 maj 2010 19:47

Naturligtvis cyklade jag hem från jobbet också. Det var lite segare än att trampa dit. Inte orkesmässigt utan mest för att det var mer trafik som orsakade fler stopp vid ljusövergångar. En lite motvind hade jag också. men jag tyckte inte att det störde. När jag susade förbi SKF tyckte jag att jag hörde en välbekant röst. Det tog ett tag innan jag kopplade ihop rösten med personen, eftersom jag inte väntat mig det. Men det var i alla fall Carina som hade tjoat. Hon hade klivit av bussen vid SKF för att gå hem. Och där möttes vi på Artellerigatan. Riktigt kul grej.

Väl hemkommen och efter en dusch, passade jag på att plöja igenom det nya numret av Allt Om Historia som kommit, medan jag väntade på Carina.

Av Stefan Manning - 3 maj 2010 12:38

När vi satt på restaurang Kråkan efter Kungsbackaloppet, såg jag ett gäng som tog in en jättekanna med öl till sitt bord. genast började jag att dregla. Tänk själv! En hel jättekanna med denna underbara dryck! Carina såg min blick och vad jag kollade på. Då sa Hon att när jag kom ner under 80 kg, så skulle Hon bjuda mig på en sådan. Nu är motivationen på topp. Full fokus på att komma ner under 80 kg. Djävlar att jag skall ha den hinken.
I och med jag har kommit igång med träningen så skall det bli lite fart på spelet. Jag räknar iskallt med att kvalificera mig till den hinken innan Stockholm marathon.

Av Stefan Manning - 3 maj 2010 12:10

Cyklade i morse in till kneget. Det var en minusgrad ute, men temperaturen steg ganska så snabbt. Eftersom jag inte ville rikera en ny sejour med sådan där idiothosta jag har haft, så använde jag mig för säkerhets skull av min Airtrim-mask. Den funkade bra och fyllde sin uppgift. Jag tror nog att det var ett ganska klokt drag.
Det var nästan vindstilla och klar himmel ute, så det var trots den lilla kylan ganska fina förhållanden. Cyklingen blev en fin tur och jag hade ganska bra flyt. Det kändes ovanligt bra, trots gårdagens långvandring. Jag passade på att träna på att hålla i rundtrampet. Annars brukar det alltid vara något som faller bort efter lite cyklande.
57 minuter och 23 kilometer senare, klev jag av cykeln utanför jobbet och var mycket nöjd med min insats. mest nöjd med att jag inte kände mig död när jag kom fram. Det gick bättre än vad jag själv vågade tro.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards