Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Stefan Manning - 8 maj 2010 22:06

Efter dagens lopp har jag efter ett kort eftersnack hemma hos Ava, varit i Kungsbacka och grattat brorsan min som fyllde år idag. När jag kom hem var det dags att plocka fram grejor och göra iordning inför morgondagens event. Hisingen runt. Ett cykellopp på10,8 mil. Väderprognosen verkar ju bra. Kanonväder. soligt till halvklart och nästan ingen vind. ca 12 plusgrader. Det kan ju inte bli bättre. Hisingen runt har ju ett rykte om sig att vara en blåsig tillställning och i kombination med den krävande banan så är det en jobbig historia. Förra året kändes det som om vi hade motvind  överallt.

Så imorgon kör vi igen.

Av Stefan Manning - 8 maj 2010 21:54

Det såg ju inte allt för frackt ut i morse, det blåste ganska rejält. När jag kom ner till Fjärås började det regna också. Och detta regn höll i sig, men var ändå ganska lätt. Totalt var det väl cirka hundratalet löpare. Banan var väldigt trevlig och lättsprungen, bortsett från den sista backen upp mot mål som var ca 250 m lång. Lätt böljande bana, väldigt öppen. Men som tur var så påverkade inte vinden idag så mycket. Annars kan jag tänka mig att detta är en ganska vindkänslig bana på grund av att den är ganska öppen. Det kändes kanonbra under loppet och jag kunde trycka på. Det är en underbart skön känsla att kunna hålla hyfsat jämn och med mina mått mätt, hög fart. 5 km passerades på 27:05. Den andra halvan upp till 10 km gick på 27:20, så jag har sprungit fruktansvärt jämnt. 10:an passerades på 54:25. Att jämföra med Jogg KM på bana då jag landade på 54:19. Denna gång var det landsväg. Hade det inte varit för den sista backen hade jag faktiskt kommit in under timmen. Den sista kilometern gick på 6:09 när jag totalt har snittat på 5:31. Totalt blev det 1:00:57. För att uttrycka mig milt är jag grymt nöjd. Detta gick långt över förväntan.

Av Stefan Manning - 8 maj 2010 08:36

Fick sova ut idag. Då känns det alltid bra. Just nu håller jag på att förbereda mig för Fjärås vårlopp. Tja, förbereda och förbereda. Jag håller på att ta reda på vart jag skall och välja träningskläder. samt packa ner ett ombyte. Sedan åker jag ner och drar en elvakilometare. Det kommer att bli som ett ordinärt träningspass, efter som min vanliga runda hemma är 11,2 km. Så detta borde jag nog överleva.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards