Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Stefan Manning - 10 maj 2010 22:31

Tack för kommentarerna. Det är alltid trevligt. Av någon anledning är folk väldigt blygsamma här. Jag har ett svagt minne av en person som matchar denna beskrivning. men jag var så inne i mitt eget kutande och tog själv rygg på en dam och en herre, som jag släppte någonstans strax innan 8 km.Men visst var det ett trevligt lopp. Det återkommer jag gärna till igen. Jag tycker dessa små lopp är väldigt charmiga och ger en underbar kontrast till storloppen (som i och för sig kan vara ganska häftiga också).

Men jag vill bara tillägga att det inte blir något Stockholms marathon heller. Tyvärr skall jag inte säga. Har aldrig varit så imponerad av denna tävling, så just nu söker mitt sökarljus efter en ersättare till detta lopp. Jag har ett i blickfånget. men vill springa en mara först innna jag bestämmer mig. Det är lite halvknasigt med logistiken i detta fall och det är den jag försöker lösa.

Av Stefan Manning - 10 maj 2010 21:21

Efter jobbet blev det lite löpning. den sedvanliga rundan, men dock trevliga, upp till humlebadet. Jag gick ut idag utan att trycka på. Bara springa i ett behagligt tempo. Det visade sig bli bra. Jag rabtade runt 11,17 km på 1:03:53. Det blir ett tempo på 5:43 per kilometer. Detta resultat pekar på att det numera är rutin att ligga under 6 minuters tempo än en enskild ansträngning. Dessutom hålla denna fart utan att ta i för kung och fosterland. Det känns faktiskt riktigt bra. Dessutom kunde jag konstatera en negativ split och att ALLA kilometertider låg under 6 minuter. Det går sannerligen åt rätt håll.

Av Stefan Manning - 10 maj 2010 20:49

Idag hade jag möte med Kari på Itrim. Vi diskuterade min resa och analyserade den. Till slut så bästämde vi att jag skall som slutmål väga 75 kg. Vilket innebär att jag skall ner till 73 kg. Man brukar gå upp ett par kílo när man stabiliserar sig. Sedan skall jag hålla mig inom ett fönster på 75 kg plus minus 2 kilo, dvs mellan 73 och 77 kg. Nu är det drygt 8 kg kvar dit och vi satte en deadline på 8 veckor och avstämning den 10 juli. Då skall jag vara nere på 73 kg och det är två veckor kvar till Kalmar.

Då är det också ganska lagom att ladda inför järnmannen. Skulle jag inte kommit dit då, så gör vi en time-out och fortsätter efter järnmannen.

Så nu är den sista biten av resan mot målet utstakad och jag kommer inte att flytta den längre. Men fortfarande är det primära målet att jag skall under 80 kg. Med lite flyt spränger jag denna gräns om två veckor.

Av Stefan Manning - 10 maj 2010 20:44

Jag var på Hedins bil på lunchrasten och visade upp det så kallade stenskottet. Dom trodde inte det var ett stenskott utan någon som skjutit med luftgevär eller liknande. För det var ett djupt märke. Enligt dom så går det inte att fixa den enkla vägen med att fylla upp stenskottet, utan hela vindrutan måste bytas och jag åker på att betala ensjälvrisk på ca 2500 spänn. Fan om jag får tag i den som gjorde det. Då hjälper det inte med att komma med något det-ärsynd-om-eller-dom -är-ju-så-unga-snack. Då smäller det. Är man kompetent till att sabba, så är man kopmetent till att ta sitt straff och stå för det man gör och då spelar åldern ingen roll.

Av Stefan Manning - 10 maj 2010 07:08

På lunchen skall jag åka till Hedins bil och få stenskottet i vindrutan kollat. Jag vet inte hur stor insats som krävs. Har jag tur räcker det med att fylla igen det, om inte kommer det att kosta mig pengar, mycket pengar.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards