Alla inlägg den 13 maj 2010

Av Stefan Manning - 13 maj 2010 22:32

Nu har jag plockat ihop mina grejor inför morgondagens marathon. Jag ser verkligen fram emot att få springa en riktig mara igen. Jag blev blåst på Sunnemaran den första maj på grund av den där jäkla hostan. Men nu hoppas jag på att få upprättelse. Väderprognosen säger mulet 10-15 grader och 2-3 m/s i vind. Det kan ju nästan inte bli bättre om detta slår in.

Mitt stora mål är att för en gångs skull kunna pinna runt på en tid under 5 timmar. Då skulle jag bli skitglad. Jag har hitintills inte lyckats med denna bedrift under mitt andra löparliv. Under mitt första löparliv var jag under 4 timmar flera gånger. Men det var mitten av 1980-talet.

Det jag vill slå denna gång är min marapassering från Skövde 6H 2009. Då gjorde jag maran på 5:10:51. Jag brukar normalt inte sätta upp tidsmål inför tävlingar. Jag springer och sedan får det bli som det blir. Men denna gång gör jag ett undantag och detta undantag gäller även halvmaran. Men ett allvarligt försök att komma under 5 timmar skall det bli imorgon.

Av Stefan Manning - 13 maj 2010 17:26

Nu har jag och Carina med hjälp av mina tre starka söner spelat ett jättelikt "15-spel". Vi har flyttat grejor från källare till möbelförråd och därifrån tillbaka. Det har varit ett bärande och kånkande av sällan skådat slag. Speciellt glada blev vi när vi hade en stor soffa och några tunga möbler som behövde lyftas. Efteråt bjöd vi grabbarna på pizza och öl (och jag fick passat på att ladda upp också) som tack för hjälpen. Dersa hjälp var verkligen ovärderlig idag och det gick hur smidigt som helst. Nu har vi hela lägenheten bokstavligen talat fylld med kartonger. Dessa skall gås igenom. En del stannar kvar i lägenheten, en del skall ner i källaren, en del tillbaka till Humlan och en del skall slängas.

Utöver det håller jag på att skrapa ihop pryttlar som jag skall sälja på Blocket. Mycket kvar att göra med andra ord.

Av Stefan Manning - 13 maj 2010 08:01

Strax skall jag och Carina åka iväg och hämta en skåpbil. Lite senare kommer mina grabbar hit och då skall vi köra möbler fram och tillbaka. Därmed skall vi kanske få till den sista biten av vår lägenhet.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards