Alla inlägg den 20 maj 2010

Av Stefan Manning - 20 maj 2010 21:42

När jag signade in mig på I-trim uppgav jag som mål att jag ville väga under 80 kg. Förra vägningen den 6 maj låg jag på 81,7 kg. Aldrig har jag varit så motiverad efter den vägningen. Nu skulle jag bara ner. Det kändes på något sätt som om slutstriden hade inletts. Jag har tränat djävligt hårt och toppat perioden med en marathon. Ur den synvinkel är jag riktigt nöjd.

I kväll var det åter dags för en gruppträff på I-trim. Jag var där nere och körde hårt 6 varv på deras cirkelträningsbana. Efter skön dusch och återhämtning var det dags för mötet och vägningen innan. Jag kände ju på mig att jag hade tappat i vikt. Men när vågen visade 79,1 kg, då brast det. Jag kunde inte förstå det, jag kunde inte fatta det. Det tog faktiskt ett tag och jag vet inte hur många gånger coachen fick upprepa denna siffra. Från 81,7 kg ner till 79,1 kg. Det nålet jag satte upp när jag startade är nu uppnått.

Jag har under resasn gång och den senaste månaden reviderat målet och justerat det till 75 kg - i balans. Detta innebär att jag skall ner till 73 kg innan jag går på stabiliseringen. Med dagen besked är jag övertygad och vågar tro på att detta är genomförbart.

Men idag är jag bara i ett stort lyckorus. Arbetet har gett resultat och jag kan skörda frukterna av min framgång. Jag är bara så glad och lycklig.

Av Stefan Manning - 20 maj 2010 05:58

Jag skall inte springa Göteborgsvarvet i år. Den tävlingen har förlorat sin tjusning, när man tillåter så vansinnigt många deltagare. Det enda som sker är att man skapar trängsel. De två senaste gångerna jag var med vittnade starkt om den saken. Vad är viktigast? Att till varje pris vara världens största halvmara eller ge löparna bra förusättningar för att springa? Om man går på det först nämnda så får man nog tänka om vad det gäller startområde och bana. Skall man gå på det sistnämnda, så tycker jag nog att man skall börja införa möjlighet att kunna registrera om sig på ett startnummer, som Lidingöloppet. Just nu är det totalt hysteriskt i forumen under köp och sälj. Speciellt jogg.se. Undrar när storarrangörerna skall släppa sin profithunger och se till löparnas väl och ve och därmed införa omregistrering av startnummer. det är mycket dålig stil av dom att inte göra det och det är inga större åthävor att göra det heller. Bara ren principsak. Trist när pengarna styr, för något annat skäl skall dom inte komma med.

Av Stefan Manning - 20 maj 2010 05:53

Det blev sent i säng igår och jag sov som en stock. Känner mig lite lätt vimmelkantig så här på morgonen. Men det botas ganska bra av kaffe. Återigen hopar sig tingen. Vi har en djävla massa lådor ståendes hemma. Men det är Carinas lådor och det är Hon som måste gå igenom dessa, stackarn. Det gör det stressigt för Henne. En stor del av helgen försvinner iväg på detta. Å andra sidan är det skönt att ha det gjort. Jag pysslar med andra saker under tiden och bär undan det som är genomgånget. Vi börjar bygga upp en viss logistik runt detta nu.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards