Alla inlägg den 24 maj 2010

Av Stefan Manning - 24 maj 2010 21:53

Efter att ha gått tidigare från jobbet och avlagt besök på Sahlgrenska för lite provtagningar. Var det dags att ge sig ut att springa. Jag körde upp mot Humlebadet som vanligt. Men efter ca 3,5 km började det återigen värka i höger knä. Inga som helst våldsamma smärtor, men ändå såpass mycket att jag inte ville ignorera det. Eftersom jag inte ville riskera något,beslöt jag att vända vid Jonsereds station, drygt 4 km. Jag hade med mig ett Mc David kneestrap (ifall detta skulle inträffa), så jag stannade upp och stoppade klockan medan jag tog på detta band. Sedan fortsatte jag hemåt. Bandet lindrade faltiskt smärtan ganska mycket. Men jag valde ändå att ta det lugnt. Totalt blev det 8,35 km på 48:36. Dvs 5:48 tempo. Helt OK ändå trots det inträffade.

Av Stefan Manning - 24 maj 2010 06:15

I morse begav jag mig ut på en löptur. Målet var mitt jobb. Tyvärr började det slå i khöger knä lite grann redan efter en knapp kilometer. Inte mycket men tillräckligt för att man skulle dra öronen åt sig. Jag beslöt ganska snabbt att avbryta det hela. Jag vill helt enkelt vara på den säkra sidan och inte dra på mig en önödig skada. Det hade inte varit roligt att stå någonstans nere vid fiskehamnen och vara trasig och vare sig komma hem eller fram till jobbet. det går fler tåg. Istället tänker jag ge mig ut efter jobbet och se vad som hänt. då kan jag springa under mer kontrollerade former. Jag misstänker att det kan vara så enkelt att mina skor börjar signalera att de vill pensionera sig, de har trots allt varit med ett tag och samlat på sig mil

Klart att det är surt för det var en perfekt morgon för löpning. Men jag vill gärna springa under sommaren också och jag vill inte riskera Broloppet.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards