Alla inlägg den 26 maj 2010

Av Stefan Manning - 26 maj 2010 22:42

Men det blev skoköp istället. Köpte ett par ASICS Nimbus 11 och Trail Attack till mig. Och ett par Trail Attack till Carina. Hela klabbet för 2200 spänn inklusive frakt! Och då kostar enbart ett par Nimbus 1900 spänn här i Sverige! Varför skall skorna vara så dyra i Sverige?

Av Stefan Manning - 26 maj 2010 14:10

Som en liten och mer vettig kompensation till uteblivna marathonlopp och ultralopp, skall jag anmäla mig till Nationaldagsloppet på cykel. Om det blir 6 eller 10 mil återstår att se. Start och mål ligger på min gamla arbetsplats - Lv6 Kviberg - bara 5 km bort. Cykling passar mig bra eftersom jag även behöver denna träning inför Kalmar. Dessutom har jag som medlem på Sportlife 25% rabatt på startavgiften. Så det är bara att montera ner tempobågen igen.

Av Stefan Manning - 26 maj 2010 14:05

Nu har jag bestämt mig att INTE starta i PUMA 24H run i Köpenhamn. Den främsta orsaken är mitt knä. Det känns OK och jag kan springa kortare distanser med god fart. Men därifrån till att belasta det, så är det ett stort steg. Jag vill inte riskera att få ställa in vare sig Broloppet eller Båstad Marathon. Det är bättre att bestämma sig nu än att bli besviken när skadan verkligen inträffar. En annan orsak är helt enkelt ekonomi. Jag har inte ekonomi just nu för en saftig startavgift, resa och boende. Så detta projekt bordlägges till kanske nästa år. Man kan ju inte få allt.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards