Alla inlägg den 4 juni 2010

Av Stefan Manning - 4 juni 2010 22:57

Det har varit hektiska dagar. Gårdagen blev ganska intensiv med min hårda träningsavslutning. Huvudmålet för det i går var mötet på I-trim. Jag trodde att jag hade gått upp denna vecka, men icke. Jag hade gått ner, dock inte så mycket, men nedgång var det. Från 79,1 till 78,8. Det blir BMI 24,6. Striden fortsätter. Denna nya period skall jag bli mycket mer försiktig. Målet skall vara att jag kommer in inom mitt viktfönster - 77 kg. Tanken är att jag skall vara viktstabil på 75 kg, men jag skall ner till 73 innan jag avbryter själva viktminskningsdelen. Då har jag nått den nedre gränsen för min viktminskning.

Det märks nu att det är lite svårare att tappa vikt än vad det var i början och det börjar också bli svårare att hitta balansen mellan träning, vikt och kost.

Av Stefan Manning - 4 juni 2010 22:39

Så har nu min yngste telning tagit sin student och det formella klivet in i vuxenvärlden med allt vad det innebär. Jag kan inte låta bli att känns mig gammal. Löjligt kanske, men så är det.

När vi samlades idag utanför Dergårdsgymnasiet då var det varmt, rejält varmt och jag drog en lättnadens suck när jag gick tillbaka till bilen. Efteråt var det lite studentmottagning hemma hos Eva (min exfru). Av mig och Carina fick han ett uppskattat collage som Carina hade kläckt idén till och designat. Den såg ut att ha gjort en bra succé. Det tycker jag var roligt.

Men nu är det gjort och jag har rasat ihop en stund framför TV.n innan jag masade mig till datorn.

Av Stefan Manning - 4 juni 2010 13:11

Vaknade ändå hyfsat tidigt. Har pyssalt med olika saker idag. En elektriker vär här och fixade ett uttag. Mikaels skor har kommit och dom hämtade jag ut. Sedan har det varit lite slappande. Nu skall jag göra mig iordning för att åka iväg till Lerum. Niklas tar studenten. Sedan blir det lite mottagning för Niklas hemma hos ex:et.

Men veckans träning känns i kroppen idag, så det är absolut inget fel med en vilodag.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards