Alla inlägg den 9 juni 2010

Av Stefan Manning - 9 juni 2010 22:32

Min minste telning Niklas, har då ett jädra flyt. I fredags tog han studenten och sprang ut på trappan efter tre års pluggande på elprogrammet. Idag fick ungen ett jobb. Sådant gör mig riktigt glad och varm inombords. Nästa nyhet kom en kvart senare. Jag pratade med den näst yngste - Mikael. Han har ju problem med sina knän och går och väntar på en meniskoperation. För ett par vackor sedan beställde han och jag ett par MBT skor på Startfitness i England. Nu har han använt dom i en vecka. Han jobbar i butik på en Shellmack och står och går mycket. Varje kväll han har kommit hem har han haft himla ont i knäna. Nu med dessa nya MBT skor så har han inte ont längre. Det är en jätteskillnad. Sådant här värmer mig också.

I söndags vann den näst äldste - Robert - sin första match i taiboxning och var själaglad för detta. När man hör sådant här sprider sig en frid i kroppen. Jag kan inte förklara det. Men detta att det går bra för mina kids, att dom lever och har hälsan - OK Mikael är väl lite gräansfall då, men det går åt rätt håll - det får mig att gå ner i varv och slappna av. Samtidigt känner jag en underbar stolthet över alla mina barn.

Av Stefan Manning - 9 juni 2010 22:15

Jag trodde att det skulle bli hyfsat enkelt. Men fan vad jag bedrog mig. Att montera ihop en nyinköpt gasolgrill från Landmann var ingen walk in the park. Deras monteringsanvisning var inte den vassaste. Jag fick vända och vrida, provmontera och se hur det såg ut och jobba mig framåt på detta sätt. Skiten har tagit 3½ timma att sätta ihop. Men nu står den där. Jag har även provtänt grillen och den funkar. Så när Carina kommer hem så skall det grillas. Jag tänker inte tjuvstarta.

Av Stefan Manning - 9 juni 2010 16:35

Nu börjar lördagen närma sig. Detta innebär brolopp över Öresundsbron mellan Malmö och Köpenhamn. Detta lopp arrangeras återigen. Denna gång skyller man på ett 10 års jubileum. Det må väl vara hänt. Arrangemanget har inte varit någon höjdare förut och jag vet inte om det kommer att bli bättre denna gång. Vi får se. Men detta lopp är det absolut enda lopp som jag verkligen kommer att lägga ner energi och möda på att starta i och att korsa mållinjen. Jag skall över bron om jag så skall kräla. Sjukdomar, amputerade kroppsdelar, allmän sinnesförvirring, ja whatever. Inget är en ursäkt nog för att inte klara detta lopp. Jag skall med andra ord ta mig i mål whatever it costs. Varför detta nu då? Det är ju bara en sketen halvmara - en kortare lånpanna?

Jag har mina orsaker eller rättare sagt orsak. Innan årets upplaga har jag sprungit detta lopp sju gånger (med nummerlapp), en del andra har också sprungit detta loppa alla sex gångerna det har arrangerats. Just det! De har bara sprungit sex gånger och jag sju. Jag är nämnligen helt ensam om detta. Ingen annan har sprungit sju gånger. Detta har jag också kollat upp med Borloppets tävlingskansli. Grejen är nämligen den att första gången år 2000 sprang jag broloppet två gånger. Jo, det är sant. För att göra en lång historia kort. Jag hade blivit dubbelanmäld och fick två nummerlappar. Första gången startade jag tidigt och i mål då fattade jag beslutet att åka över och förbruka den andra nummerlappen också, vilket jag gjorde.

Av denna orsak åker jag ner till Malmö på lördag eftersom jag vill behålla denna "titel". Det finns två saker jag är ensam om. Det ena är broloppet, den andra är att jag var den ende utbildade vapenteknikern i Svenska försvaret som hade gått på humanistisk linje i gymnasiet. En ganska udda kombination.

Så något annat än Broloppet är inte förhandlingsbart, så är det. Mycket väsen för en ynka halvmara.

Av Stefan Manning - 9 juni 2010 14:47

Minsann, det blev en llunchspinning. Tyvärr bara 45 minuter, så man hann ju knappast fatta vad som hände. Det det lilla som var, var bra. Mycket bra musik och koreografi. Ett pass som jag tog i så mycket jag kunde och som jag är mycket nöjd med.

Jag börjar längta till Rosa Bandet spinningen. Då får man veta att man lever och det är ganska kul att få reda på det :-)

Av Stefan Manning - 9 juni 2010 14:16

Ett fyrfaldigt leve för min älskade sambo carina som fyller år idag. Hon leve! Hipp, hipp HURRA! HURRA! HURRA! HURRAAAAA...!

Av rent humantiära skäl och hänsyn till min omgivning tänker jag inte sjunga.

Av Stefan Manning - 9 juni 2010 05:57

Jösses vad segt det var idag då. Jag trodde det bara var något tillfälligt igår, men jag känner mig inte ett dugg piggare idag. Whatever! Jag har tagit med mig mina nya MBT dojor idag och tänkte gunga runt på jobbet med dom. Så får vi se hur det verkar. Om jag hinner skall det även bli spinning idag på lunchen.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards