Alla inlägg den 22 juni 2010

Av Stefan Manning - 22 juni 2010 21:25

Så var det äntligen dags för en liten löpttur på kvällskvisten. Det kändes ju bara så underbart att få komma ut igen. Vädret var perfekt. Molnigt - 14 grader. Kanske var det mycket vind, man vad fan. Löpningen kändes bra och jag sprang väldigt avslappnat och laidback. Jag hade bestämt mig för att inte satsa, utan bara låta benen gå. Och det kändes konombra. Pulsen låg där den skulle och det var bara att spänna av och njuta av färden.

Trots detta gick jag runt den 6,43 km långa slingan på 37:50, dvs 5:52 tempo. Det är fullständigt OK. Jag skall ge mig ut imorgon också, om jobbet tillåter och ta denna korta slinga. Det känns skönt att vara tillbaka igen.

Av Stefan Manning - 22 juni 2010 16:44

man kan ju undra vilka effekter och uttryck Victorias och Daniels bröllop tar sig. Det har i löpforumen diskuterats mycket om de fyra SÄPO vakterna som sprang bredvid brudparets vagn under kortegen. Så till den milda grad att någon nu har beslutat sig att den 19 juni 2011, arrangera en SÄPO-jogg som går på exakt samma bana som kortgen gick.

35 personer har redan hunnit anmäla sig till detta event. Kan bara flina och skaka på huvudet.

Av Stefan Manning - 22 juni 2010 13:54

Idag skall jag försöka komma ut på lite träning innan jag kreverar. Nu har jag varit snäll och dutti gosse och hållt mig stilla. Nu är det dags att släppa ut gamle sinus på grönbete.

Av Stefan Manning - 22 juni 2010 10:40

Nu vill jag fanimej ha en drömvinst på lotto! Hur skall jag annars hinna med och ha råd med allt underbart tävlande som väntar på att få sig upp mitt namn i startlistan.

Utdrag ur min to-do-list

En dubbel ironman

Lehnsann (trippel ironman)

Grand Union canal race (233 km löpning)

Comrades marathon

laplandsultra

Berlin Marathon

London marathon

New York marathon

Midnight sun marathon

Spetsbergen marathon

Escape från Alcatraz triathlon

Alpe d'Huez triathlon

Lanzarote triathlon

Växjö marathon

Los Angeles marathon

Honolulu marathon

Antibes 6 dagars

London - brighton

Ultrabalaton

GAX 100 (miles)

TEC 100 (miles)

Uppsala 100k

Århus nattmarathon

Ålborgs brutalmarathon

osv...

osv...


och så sticker jag emellan med lite smålopp. Halvmaror, 10 km etc


detta var ett litet axplock av det jag skulle vilja göra innan jag lämnar detta jordeliv. Men då behöver jag tid och pengar. Hit med Lottovinsten!!!

Av Stefan Manning - 22 juni 2010 06:01

Denna vecka skall jag satsa en hel del på att sova. Dels för att jag blir alltid så trött efter sjukdom och dels för att jag skall köra ett 24 timmarslopp till helgen. Där är det mer viktigt att ladda med sömn än med kolhydrater.Detta innebär tidigt i säng, sedan skall jag sova ordentligt på midsommaraftonens morgon.

Skall jag ladda med näring så äter jag i så fall mer proteinrik och fet kost. Kolhydraterna spelar ingen avgörande roll här, eftersom de tar slut efter ca 1½ - 2 timmar. Det får man i sig under loppet.

Av Stefan Manning - 22 juni 2010 05:41

Det blev ingen träning igår och det var nog änså bra det. men djävlar vad mycket karaktär jag fick uppbåda för att inte ta mig ut. Huur som helst fick jag mina triathlonkläder igår. Nu verkar det som jag blivit regelbunden stamkund på startfittness.

Det blev en vit topp med blåa sidor från Orca i specialtyg som repellerar vatten och torkar snabbt, sedan ett par kort tribrallor från More Mile. Så nu har jag kläder till Kalmar i väntan på mina ordinarie klubbkläder. Hela balletten inklusive frakt gick på 496 spänn. Det tycker jag är helt OK.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards