Alla inlägg den 23 juni 2010

Av Stefan Manning - 23 juni 2010 21:35

Ikväll så invigde jag och Carina vår nya gasolgrill. Jädrar vad vi njöt ute på terassen. Det blev, lite fantasilöst kanske, en bit nötkött med klyftpotatis. Detta sköljdes ner med ett glas rött.

Efteråt la vi oss i solstolarna för att smälta maten. Bättre än så här kunde det inte bli.

Lite senare fick vi oss lite dramatik light när en luftballong kom glidandes. Den hade svårt att hålla höjden och kämpade vilt för att inte dimpa ner på planen nedanför oss. Jag och Carina stod ute på terassen och tittade ner i korgen där folket var. Ballongen gled med nöd och näppe över järnvägsledningarna och med ännu större möda tog den sig över berget mittemot oss.

Av Stefan Manning - 23 juni 2010 20:47

Direkt när jag kom hem så kastade jag mig i löparkläderna och gav mig ut på en liten goserunda. Det blev samma slinga som igår. Det fick räcka med det. Idag, i det fina vädret pallrade jag mig runt på 35:47 på den 6,4 km långa sträckan. Ingen lång distans alltså, men ändå för att få igång systemet. Idag tog jag däremot i lite mer. Det visade sig att hålla bra och det kändes väldigt bra. Inga larmklockor ljöd eller varningssignaler som ringde. Idag snittade jag på 5:35-tempo och är riktigt nöjd med det.

Nu blir det inte så mycket mer träning innan 24 timmars i helgen. Kanske något litet imorgon, men bara litet i så fall.

Av Stefan Manning - 23 juni 2010 05:51

God morgon kära läsare. Näst sista dagen på arbetsveckan. Jag känner mig nöjd efter gårdagens löpning. Jag har dessutom som särskild förberedelse inför 24 timmars loppet i Trollhättan till helgen lagt mig tidigt på kvällarna. Inför sådana här tävlingar är det ite så noga med kolhydratladdning, som det är att ladda med sömn och med proteinrik och fet mat.

det gör ju i och för sig inte gått för min viktminskning, snarare tvärtom. Men det får jag ta.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards